خط اعتباری۷۵۰۰ میلیارد تومانی برای تعاونی‌های مسکن کارگری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمد کبیری» گفت: بانک توسعه تعاون با ایجاد خط اعتباری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به دنبال تامین مسکن کارگران است واعضای تعاونی‌های مسکن می‌توانند برای هر واحد مسکونی۱۰۰ میلیون تومان میانگین و با بازپرداخت ۱۰ ساله در سطح کشور دریافت کنند.

وی افزود: تعاون‌گران تا پایان امسال فرصت دارند برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک توسعه تعاون مراجعه کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون اضافه کرد:تاکنون از ۸۴۰ هزار واحد تعاونی‌های  مسکن مهر بیش از ۹۱ درصد تحویل اعضا شده و بقیه تا پایان سال تحویل داده خواهد شد. تسهیلاتی را هم برای تکمیل تعاونی‌های مسکن مهری که با قیمت دچار مشکل شده‌اند در نظر گرفته‌ایم.

کبیری همچنین از خط اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از تعاونیهای دانش بنیان ،جوانان، زنان سرپرست خانوار و تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان خبر داد.

دی ماه سال گذشته محمد شریعتمداری, وزیر تعاون از امضای تفاهم نامه این وزارتخانه با وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن کارگران, بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی خبر داد.

به گفته وزیر تعاون، صندوق‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری در تأمین مالی این پروژه‌ها مشارکت دارند؛ ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی نیز با واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله به شکل رایگان در این پروژه همکاری خواهد کرد.

علاوه بر این، از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی نیز که محل تجمع صنایع محسوب می شوند، استفاده خواهد شد تا کارفرمایان به استناد ماده ۱۴۲ قانون کار، در این طرح مشارکت داده شوند و علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دولت، از ظرفیت‌های جامعه کارفرمایی نیز برای تأمین زمین و مسکن کارگران استفاده شود.

در قالب این تفاهمنامه  طی دو سال آینده، ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور هدفگذاری شده است. 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 154317
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا