تکذیب رایزنی با ظریف

به گزارش جهان صنعت نیوز: پیرو شایعات رسانه‌ای اخیر مبنی بر رایزنی اصلاح‌طلبان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، محمدصدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان رایزن این امر معرفی شده بود، روز گذشته این شایعات را تکذیب کرد. محمد صدر در گفت‌وگو با برنا اعلام کرد: «در هیچ بحثی با آقای ظریف به موضوعی که با انتخابات ۱۴۰۰ مرتبط باشد ورود نکرده‌ایم.»


وی توضیح داد: «ما پنج سال است که با دکتر ظریف و اعضای وزارت امور خارجه جلسات متعدد داریم، اما موضوع هیچ کدام از این جلسات انتخاباتی نیست و در رابطه با شورای راهبردی و مسائل روز سیاست خارجه صحبت می‌کنیم. برخی رسانه‌ها این جلسات و تشدید آنها را ناشی از نزدیکی به انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کردند، اما به جد می‌گویم که کذب است و این جلسات موضوع انتخاباتی ندارد.»

اگر چه محمدجواد ظریف با استدلال اصلاح‌طلبان از محبوبیت نسبی که در جریان مذاکرات برجام به دست آورده است، در این شرایط قهر جامعه با صندوق‌های رای، می‌تواند گزینه مناسبی برای حضور در کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری پیش رو باشد. ولی خود او معتقد است برای این کار ساخته نشده است و صراحتا در گفت‌وگو با سایت انتخابات اعلام کرد: «نه چنین قصدی دارم و نه برای خودم چنین موقعیتی قائل بوده‌ام. من از ابتدا به امر تخصص باور داشته و هیچ‌گاه کاری خارج از زمینه تخصص خود انجام نداده‌ام. همه زمینه درسی و تدریس من در همین رشته یعنی رشته روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل بوده است و در رشته دیگری هم تخصص ندارم.» او ضمن رد احتمال کاندیداتوری‌اش برای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت که این آمادگی را دارد وزیر امور خارجه دولت بعدی باشد.

با وجود همه تکذیب‌ها و رد شایعات از سوی ظریف، ولی برخی همچنان معتقدند در عالم سیاست هیچ چیز قطعی وجود ندارد و تا زمان انتخابات، سیب سیاست هزار چرخ می‌خورد و هر احتمالی وجود دارد. پس امیدوارند شاید نظر ظریف در این باره تغییر کند. البته برخی مخالفان هم نگرانند که این اتفاق بیفتد؛ به همین دلیل طی شایعاتی اعلام کردند ظریف در حال رایزنی با شورای نگهبان برای گرفتن تایید صلاحیت خود است. دراین راستا محمد مهاجری توئیت کرد: «ظریف شرط خود را برای ثبت‌نام در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کرد. او در پاسخ کسانی که گفته‌اند ظریف برای تایید صلاحیتش توسط شورای نگهبان تلاش می‌کند گفته است اگر این شورا تضمین قطعی بدهد که صلاحیت مرا رد می‌کند، حتما ثبت‌نام خواهم کرد تا خیال همه برای همیشه راحت شود.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 166208
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا