با وجود تذکر رهبری برخی حرف‌ها بوی توطئه می‌دهد

محمدرضا خباز * مجلس یازدهم در عمر تقریبا پنج ماهه خود دو تذکر از رهبری گرفته و این نکته قابل تاملی است. تذکر اخیر مربوط به اهانت‌هایی است که به رییس‌جمهور شد. باید دقت داشت که تفاوت بسیار مهمی بین انتقاد و توهین وجود دارد. فرق اصلی نیز در نیت انتقاد‌کننده است. اگر فرد انتقاد‌کننده به قصد اصلاح امور و با هدف یادآوری، مطلبی را بیان کند، طبیعتا کار پسندیده‌ای انجام شده اما در غیر این صورت خیر.

بنابراین اولا نیت افراد در انتقاد باید خیر باشد و خداوند از نیات همه ما باخبر است. دوما لحن کلام اهمیت دارد. باید دید که لحن منتقد آمیخته به بغض است یا از سر دلسوزی. کسی که می‌گوید رییس‌جمهور را باید برکنار کرد یا حتی می‌گوید باید اعدام کرد، قطعا منتقد نیست. این حرفی است که رییس قوه قضاییه هم نمی‌تواند درباره کسی بگوید و نهایتا می‌گوید که باید محاکمه شود. اینها اما عادت کرده‌اند که از موضع قدرت و برتری‌طلبی سخن بگویند و در همین راستا به رییس‌جمهور اهانت می‌کنند.

مساله قابل توجه‌تر اینکه حتی بعد از فرمایشات رهبری نیز عده‌ای در مجلس و در برخی روزنامه‌ها درصدد توجیه برآمدند در صورتی که نظر ایشان کاملا روشن و مبنی بر نگاه اسلامی بود آن هم خطاب به کسانی که ادعای اسلامیت و انقلابی‌گری دارند.

توهین به هر کسی حرام است و حضرت آقا هم همین را فرمودند اما اینهایی که ادعای اسلام دارند، در روز روشن اهانت کرده و اسم آن را انتقاد می‌گذارند!

بعد از تذکر مقام معظم رهبری هم به جای اینکه بگویند اشتباه کردیم، کوتاهی کردیم، دیگر تکرار نمی‌شود و نباید به نحوی عمل می‌کردیم که ظرف پنج ماه دو بار تذکر بگیریم، به روش خود ادامه می‌دهند! به جای اینکه از سخنان آن بوی توبه آید، بوی توطئه، بوی تخریب و در صحنه نگه داشتن عناصر خودسر می‌آید.

این‌طور که معلوم است مایل هستند افرادی که دوست دارند به هر بهانه موجه و غیرموجهی ارکان کشور را زیر سوال ببرند، همیشه در صحنه بمانند و به آنان علامت می‌دهند که شما راه خودتان را بروید.

انتظار می‌رفت که مجلس بعد از دریافت این تذکر رسما اعلام کند که اشتباه کرده و طی یک نامه و جمع‌آوری امضای همه نمایندگان ضمن عذرخواهی از رهبری، از کسانی که شاید بعدا به همان رویه ادامه دهند فرصت این کار را بگیرد تا بحث ختم شود. اما این کار را نکردند و این نشان‌دهنده آن است که می‌خواهند اتاق توطئه و آن افراد توپچی و تخریبگر خود را همچنان در صحنه حفظ کنند تا بعدا به بهانه دیگری همین رفتار زشت و خلاف شرع خود را تکرار کنند.

این در حالی است که رهبری حرف را تمام کردند. جای تاسف است که اینها به اسم رهبری و به نام حمایت از رهبری در نقطه مقابل ایشان قرار گرفته و با توجیهات خود به سخنان رهبری جلوه دیگری دادند و نوعی پشت‌گرمی برای عناصر تخریبگر خود ایجاد کردند. قصدشان این است که در ماه‌های آتی و تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری به همین رویه ادامه دهند. رییس‌جمهور و کاندیداهای ریاست‌جمهوری نیز باید بدانند که اینها به هیچ‌کس رحم نکرده و حتی به دومین شخصیت نظام توهین می‌کنند.

قبلا هم گفته‌ام وقتی می‌گویند رییس‌جمهور باید اعدام شود اول از همه دشمن خارجی یعنی آمریکا، اسراییل و منافقین خوشحال می‌شوند. شاهد بودیم که اینها چه حرف‌های نامناسبی را در مجلس به ظریف گفتند! الان چاله‌میدانی‌ها هم متمدن شده و فحش‌های رکیک نمی‌دهند اما کسانی که با رای حداقلی به مجلس رفته و نماینده شده‌اند این کار را می‌کنند!

این در حالی است که اگر حرمت خود را نگه نمی‌دارند باید حداقل حرمت مجلس را حفظ کنند زیرا مجلس بماهو مجلس حرمت دارد.

به هر حال امیدوارم کسانی که ناآگاهانه در این راه افتاده بودند، دریابند که با این طناب پوسیده نمی‌توان به چاه رفت و نشانه‌اش همین که در این مدت دو تذکر گرفته‌اند.

* فعال سیاسی اصلاح‌طلب

 

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 147863
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا