امکان صدور گواهی کدپستی به صورت غیرحضوری فراهم شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «کاوه دولتی» با تاکید بر اینکه پست در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود در کمک به افزایش سلامت شهروندان و مقابله با ویروس کرونا، بیش از پیش به دنبال الکترونیکی کردن خدمات خود و کاهش ترددهای شهروندان است، افزود: با ایجاد امکان صدور گواهی کدپستی ده رقمی به صورت الکترونیکی، تمامی افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند گواهی کدپستی خود را بدون مراجعه حضوری به واحدهای پستی دریافت کنند.


وی با اشاره به اینکه گواهی کدپستی نیاز به داشتن مهر پست ندارد و مردم می‌تواند این گواهی را با مراجعه به سامانه https://epostcode.post.ir/user/certification  و با استفاده از اینترنت شخصی یا هر جای دیگری دریافت کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه صفر تا صد دریافت گواهی کدپستی الکترونیکی است، بنابراین متقاضیان می‌توانند پرینت (گواهی) دریافت شده از سامانه که حاوی بارکد ۲۰ رقمی است را به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه تحویل دهند زیرا که ملاک اعتبار گواهی، داشتن این بارکد یونیک است.

به گفته دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها با دریافت گواهی‌کدپستی خدمت گیرنده، می‌توانند به وب سرویس صحت‌سنجی که در اختیار دارند مراجعه کرده و تاییدیه اعتبار بارکد درج شده در گواهی را دریافت کنند.

او تداوم برنامه‌های پست در تسهیل دریافت گواهی کدپستی ده رقمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: پرتال جامع GNAF. POST. IR نیز به زودی با هدف ارائه خدمات مرتبط با سرویس‌های دولت به مردم، دولت به کسب و کارها و دولت به دولت به صورت یکجا، راه‌اندازی خواهد شد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 127230
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا