اقلام ویژه مقابله با کرونا تامین است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  “رضا رحمانی” امروز (سه‌شنبه) در نشستی با حضور سخنگوی دولت و تولیدکنندگان اقلام بهداشتی و درمانی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محل این وزارتخانه افزود: اکنون همه ظرفیت واحدهای تولید شوینده و مواد بهداشتی کشور فعال شده و برخی از آنها ۲۴ ساعته تولید می‌کنند.


وی اضافه کرد: سالیانه امکان تولید مایع دستشویی تا ۲۵۰ هزار تن و ظرفیت تولید صابون دستشویی تا ۵۵ هزار تن در سطح کشور وجود دارد و برنامه‌ریزی شده تا همه این واحدها با حداکثر ظرفیت و شبانه‌روزی فعالیت کنند.

وزیر صنعت یادآور شد: روزهای گذشته در فضای مجازی شایع شده بود که در زمینه الکل کمبود وجود دارد، اما با بررسی‌های انجام شده مشخص شد در این حوزه و حوزه ضدعفونی کننده ها حداقل دو برابر نیاز کشور تولید انجام می‌شود.

 رحمانی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید اقلام ویژه برای مقابله با کرونا به حد کافی در کشور وجود دارد و مقرر شد مجوز موقت برای تغییر محصول به واحدهایی که توانایی لازم برای تولید اقلام مورد نیاز دارند، داده شود.

وی گفت: واردات برخی اقلام مورد نیاز به کشور به دور از روال جاری تصویب شده، در این زمینه با بانک مرکزی هماهنگی‌های لازم به عمل آمده، تعرفه واردات مواد را به صفر رسانده و آنها را در گروه اولویت یکم قرار دادیم.

رحمانی تاکید کرد: انتظار می رود مدیران وزارت صنعت و سایر دستگاه‌ها به دور از بروکراسی در این زمینه اقدام کنند و مردم نیز از نظر تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده به منظور پیشگیری از بیماری‌ها نگرانی نداشته باشند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: کرونا یک اتفاق موردی در کشور است که برای همه مسوولان تکلیف و فرصتی برای خدمت‌رسانی ایجاد کرده و توان پزشکی و درمانی کشور بسیار بالاتر از این بیماری است، اما از مردم انتظار می‌رود به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت همراه با تعزیرات حکومتی با همه توان آماده خدمتگزاری است تا هر کجا در زمینه احتکار ، اظهار نکردن مواد و غیره شکایت‌هایی وجود داشت، برخورد لازم انجام شود.

رحمانی گفت: مطابق آمارها تولید داروی انسانی در ۱۰ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این بیماری تا امروز (سه شنبه) باعث فوت دو هزار و ۷۰۴ نفر در جهان شده است. ایران بعد از چین، بیشترین آمار فوت ناشی از این ویروس را دارد.

در این جلسه تولید کنندگان اصلی مواد شوینده از جمله الکل، مواد ضدعفونی کننده، تجهیزات پزشکی، ماده اولیه ماسک و ماسک صنعتی حضور داشتند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 91006
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا