افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت خواربار

 به گزارش جهان صنعت نیوز: امیر حسین‌زاده با اشاره به کسادی بازار خواربارفروشان در آستانه عید نوروز در اهواز، اظهار کرد: مردم در خرید مایحتاج اولیه خود مانده‌اند و خریدن آجیل فعلا برای افرادی است که از وضع مالی مناسبی برخوردارند و توانایی خرید بالایی دارند.


وی با اشاره به تاثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ بر بازار خواربارفروشان افزود: پررنگ شدن حضور شرکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تکثیرشان در هر منطقه از شهر، باعث از بین رفتن شغل خرده‌فروشان و از جمله خواربارفروشان شده است.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اهواز گفت: در سال جاری حدود ۳۰۰ نفر از اعضای صنف ما اقدام به ابطال جواز کسب کردند و تغییر شغل دادند زیرا نه توان رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نه توان پرداخت هزینه‌های جانبی را دارند.

حسین‌زاده با اشاره به افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت‌ خواربار بیان کرد: هر کیلوگرم پسته ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان، بسته به نوع و کیفیت محصول قیمت دارد و قیمت حبوبات مانند نخود و عدس نیز هر کیلوگرم به ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند، خواربارفروشان رو به نابودی می‌روند زیرا حتی توان دستیابی به سود قانونی خود را نیز ندارند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 174921
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا