افزایش خوداتکایی صنعتی با افزایش حقوق ورودی ۹۵ تعرفه

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «مهدی صادقی نیارکی» با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید، افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، اولویت وزارت صنعت در سال جاری تمرکز بیشتر بر اجرای سیاست‌های حمایت از بخش صنعت خواهد بود و در این راستا نیز تعرفه‌ها با رویکرد صیانت از صنایع داخلی مورد بازنگری قرار گرفت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: تغییرات تعرفه‌های مربوط به بخش صنعت در سال ۹۹ پس از بررسی‌های لازم توسط دفاتر تخصصی معاونت امور صنایع در کمیسیون ماده یک تصویب و طی مصوبه هیات وزیران ابلاغ شد.

صادقی نیارکی بیان داشت: نزدیک به هفت هزار تعرفه در حوزه صنعت وجود دارد که بخشی از این تعرفه‌ها در راستای شفاف‌سازی و صیانت تولیدات داخلی اصلاح و مورد بازنگری قرار گرفت.

وی گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی و مدیریت واردات حقوق ورودی ۹۵ ردیف تعرفه افزایش و ۲۳۷ ردیف تعرفه نیز ایجاد و تفکیک سازی شد؛ این سیاست به منظور شفاف‌سازی و جلوگیری از خلاف اظهاری و حمایت از تولید داخل و تسریع در امور گمرکی واردات مواد اولیه واسطه‌ای وکالاهای مورد نیاز اتخاذ شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ابراز امیدواری کرد با اصلاح تعرفه‌های فوق بسترهای مناسبی برای رونق و جهش تولید فراهم شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 98285
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا