افت شاخص بورس در معاملات امروز

به گزارش جهان صنعت نیوز: در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۵۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.


همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۳ هزار و ۲۸۵ واحد کاهش به ۴۵۰ هزار و ۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با هشت هزار و ۳۸۳ واحد افت به ۲۸۳ هزار و ۹۸۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۳۶ هزار و ۷۴۵ واحد و شاخص بازار دوم ۵۹ هزار و ۳۴۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، بورس کالای ایران (کالا) با ۲۴۴ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۴۸ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۱۰۴ واحد، کارخانجات داروپخش (دارو) با ۹۶ واحد و آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۹۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۹۴۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۷۴۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۳۳۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۸۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۱۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۳۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۳۰ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۶۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۷۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۹۷۱ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۹۰۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سپید ماکان (سپید)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گروه دارویی برکت (برکت)، سایپا (خساپا) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۶۵ ‌میلیون و ۸۶۷ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۴۱۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۲ هزار و ۴۰۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد فرابورس ایران (فرابورس)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، توکاریل (توریل)، پتروشیمی مارون (مارون) و رایان هم افزا (رافزا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، ‌سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (ودی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 215074
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا