افتتاح ۵۸۸۰ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی با حضور رییس‌جمهوری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «علیرضا هادی» افزود: در مجموع با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۲۰۴ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.


دبیر کمیته پویش ملی «تولید، تداوم امید» خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه شرکت گسترش بافت بلوچ واقع در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت تولید سالیانه چهار هزار و ۵۰۰ تن نخ پنبه‌ای با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای ۱۵۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

هادی اضافه‌کرد: بهره‌برداری از طرح یاد شده، موجب افزایش ظرفیت در این صنعت به ‌میزان دو درصد خواهد شد و همچنین صرفه‌جویی ارزی نزدیک به ۱۴ میلیون دلاری به همراه خواهد داشت.

وی یادآوری‌کرد: پس از نخستین سفر هیات دولت در سال ۹۴ به این استان در راستای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق کمتربرخوردار، استارت بازسازی و نوسازی یکی از بزرگترین کارخانه‌های نساجی کشور زده شد و اکنون فاز نخست آن آماده افتتاح است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت تولید آهن اسفنجی

مدیرکل دفترطرح ها و تامین مالی وزارت صنعت بیان‌داشت: طرح آهن اسفنجی مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد نیز با ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن  آهن اسفنجی و با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریالی زمینه اشتغال‌زایی مستقیم ۳۰۰ نفر را فراهم آورده است.

وی گفت: بهره‌برداری از این طرح موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده به‌میزان پنج درصد خواهد شد و تامین ماده اولیه مورد نیاز و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد را به‌همراه خواهد داشت.

هادی افزود: طرح تولید گندله آهن این مجتمع نیز با ظرفیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریالی آماده بهره‌برداری است که زمینه اشتغال ۳۷۴ نفر را فراهم می‌آورد.

افزایش ۱۸۰ هزار تنی ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی

وی گفت: طرح شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز، گلوتن و نشاسته و سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی با اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفری در شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان تکمیل و آماده افتتاح است و بهره‌برداری از این طرح، موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده به‌میزان ۸.۷ درصد خواهد شد.

این مقام مسوول وزارت صنعت اضافه‌کرد: در کنار افتتاح این سه طرح بزرگ، طرح توسعه شرکت آرمان گسترنوین کنارک با ظرفیت تولید سالیانه هشت هزار تن انواع قوطی فلزی کنسرو با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی با هدف تسهیل در روند تولیدات شرکت تحفه و همکاری این شرکت نیز آماده بهره‌برداری است که زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم کرده است.

هادی در پایان بیان کرد: فاز نخست بازسازی مجتمع انبارهای مکران در چابهار نیز با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی آماده بهره برداری است که برای ۴۰ نفر شغل به وجود می‌آورد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 120394
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا