اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به کانون زلزله دو گنبدان

 

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی ولی‌پور روز یکشنبه افزود: در پی این زمین لرزه ضمن هماهنگی‌های لازم با این سه استان تعداد هشت تیم ارزیاب از کهکیلویه و بویراحمد (۴ تیم)، فارس (٢ تیم) و  بوشهر (٢ تیم) به کانون زمین لرزه اعزام شدند.

وی توضیح داد: طبق گزارش اولیه‌های اولیه خسارت‌های این زمین لرزه در گچساران در کنار روستای دژ سلیمان دو تپه ریزش کرده که خسارتی هم به روستا وارد نشده است.

ولی‌پور ادامه داد: زلزله ۵.۲ ریشتری در گچساران تاکنون سه مصدوم در شهر دوگنبدان داشته که هر سه نفر هنگام فرار مصدوم و به صورت سرپایی مداوا شدند و نیاز به بستری نداشتند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش مصدومین زلزله در گچساران به ۶ نفر  خبر داد و گفت: همگی این افراد به دلیل فرار از زلزله مصدوم شده‌اند.

وی افزود: اکنون ۱۲ تیم های ارزیاب (کهکیلویه و بویر احمد ۴ تیم – فارس ٢ تیم – بوشهر ٢ تیم  – خوزستان ۴ تیم) در منطقه حضور دارند.

ولی‌پور یادآور شد، اکنون تیم‌های ارزیاب در شهرستان گچساران، باشت و سعادت آباد هیچ خسارات جانی گزارش نکرده‌اند. تخریب برخی از دیوارها در شهرستان گچساران گزارش شده است.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: گزارش ارزیابی شهرستان بهبهان در خوزستان روستاهای شهر سردشت نشان می‌دهد تاکنون خسارات جانی و مالی وجود نداشته است. 

ولی‌پور گفت: زلزله در مناطق مرزی بوشهر با با استان کهکیلویه و بویراحمد فاقد خسارات جانی و مالی بوده است و در هشت روستا در شهرستانهای ممسنی و رستم استان فارس خسارات جانی و مالی گزارش نشده درمنطقه بابا کلان ریزش کوه مشاهده شده است.

ساعت ١٣:۴١:٢ امروز یک‌شنبه ۴ خرداد زلزله‌ای به قدرت ۵.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین، حوالی  دو گنبدان (۱۴ کیلومتری) و چرام (۴۴ کیلومتری) را در استان کهگیلویه وبویر احمد لرزاند.

مطابق گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری، این زلزله در طول جغرافیایی: ۵۰.۶۵ و عرض جغرافیایی: ۳۰.۳۶، در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه و بویراحمد)، ۴۱ کیلومتری سردشت (خوزستان) و ۴۴ کیلومتری چرام (کهگیلویه و بویراحمد). ۹۶ کیلومتری یاسوج و ۱۵۹ کیلومتری بوشهر به وقوع پیوست.

اخبار برگزیده
شناسه : 109384
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا