احتمال بازنشسته شدن دو نیروگاه تا پایان امسال

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محسن طرزطلب» افزود: راندمان نیروگاه‌های قدیمی کمتر از ۲۰ درصد است و در صورتی که راندمان آن‌هابه حدود ۶۰ درصد افزایش داده شود برای کشور و دولت بسیار مفید خواهد بود.


وی ضمن اشاره به انعقاد قرارداد تبدیل چهار هزار مگاوات واحد گازی به سیکل ترکیبی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ مگاوات از این واحدها یا به بهره‌برداری رسیده و یا امسال وارد مدار خواهند شد.

طرزطلب گفت:‌ وزارت نیرو در یک دهه اخیر توجه ویژه‌ای به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت داشته است و از اوایل سال ۹۲ نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دولت طرح تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل ترکیبی در دستور کار قرار گرفته و قراردادهای مربوطه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: هم اکنون حدود چهار هزار مگاوات قرارداد در این خصوص با بخش خصوصی منعقد شده است.

وی تاکید کرد:‌ راندمان این واحدها با تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از حدود ۳۳ درصد به ۴۷ تا ۵۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند که این اقدام نقش به‌سزایی در بهینه مصرف کردن سوخت گاز نیروگاه‌ها خواهد داشت.

طرزطلب افزود: استفاده از توربین‌های جدید دارای راندمان بسیار بالا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در پنج سال اخیر به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق کشور است که این مهم نیز در واحدهای سیکل ترکیبی راندمان را به ۵۸ درصد خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه ارتقای واحدهای گازی افزایش دو تا سه درصدی راندمان را در پی خواهد داشت، ادامه داد:‌  اجرای کامل برنامه‌های یاد شده این امکان را فراهم خواهد کرد که در یک سال بیش از ۲۰ درصد مصرف سوخت نیروگاه‌ها کاهش پیدا کند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 119192
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا