یک شیرینی خوشمزه لوگوی گوگل را عوض کرد

جهان صنعت نیوز: امروز موتور جست وجوی گوگل، لوگوی خود را تغییر داد. تغییر لوگوی گوگل برای یادآوری و قدردانی یک شیرینی محبوب آلمانی است که درحال حاضر در تمام دنیا از جمله ایران پخته و مصرف می گردد.

این غول فناوری دنیا که ویدویی به این مناسبت منتشر کرده، برای بها دادن به پرتزل Brezel  لوگوی خود را به شکل این شیرینی تغییر داده است.

پرتزل که تغییر لوگوی گوگل به خاطر آن صورت گرفته است، یک نوع نان پخته شده از خمیر است که عمدتا به شکل گره های مختلف تهیه می شود و اغلب با چاشنی ها و طعم های مختلفی مانند شکری یا به همراه دانه ها و مغزهای خوراکی تهیه می شود.

علاوه بر اشکال مختلف این شیرینی که در ایران هم دستور پخت آن به فراوانی یافت می شود، نوعی از خوراکی که در میان ایرانیان محبوب است و به چوب شور شهرت دارد در واقع نوعی پرتزل است.

گفته شده است که این نان نخستین بار در ایالت بایرن آلمان تهیه شده و حالا در سراسر آلمان یکی از شیرینی های بومی و محبوب است.

یک شیرینی خوشمزه لوگوی گوگل را عوض کرد

پرتزل پوسته قهوه ای و نسبتا سخت دارد اما وسط آن کاملا نرم است. ظاهر این نان در هر ناحیه فرق دارد و در بعضی از مواقع روی آن نمک و یا دانه های کنجد پاشیده می شود.

گفتنی است که آرشیو لوگوهای مناسبتی گوگل را که «گوگل دودلز» مشهور است می توانید در اینجا ملاحظه کنید.

در این باره بیشتر بخوانید: 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 49696
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا