گفت و گوی آمریکا با طالبان اشتباه محض بود

جهان صنعت نیوز: راین کراکر، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان معتقد است که گفت و گوی آمریکا با طالبان بدون حضور دولت افغانستان یک اشتباه محض بوده است چرا که این مساله موجب نامشروع جلوه دادن حکومت افغانستان می شود.


خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان که این گزارش را منتشر کرده می گوید که به اعتقاد این مقام پیشین آمریکا حکومت افغانستان باید در تحولات مشابه حتما حضور داشته باشد. این حکومتی است که ما طی سال ها با دادن  خون و دارایی آمریکایی ها به دست آورده ایم.

کراکر همچنان گفته است که طالبان به دنبال کسب قدرت هستند درحالی که آمریکا نباید به این گروه حتی فکر پیروزی را القا نماید.

به گفته او اگر در حال حاضر طالبان آمادگی لازم برای این مساله را ندارند باید فرصت لازم را به آن ها بدهیم.

او می گوید افغانستان ۳۴ ایالت دارد در حالی که هیچ کدام از آن ها در تصرف طالبان نیست و این مساله به معنای پیروزی آمریکا و حکومت این کشور است و نه پیروزی طالبان.

سفیر پیشین آمریکا معتقد است که بزرگترین فاجعه آمریکا به دست گروه طالبان ایجاد شده است و به این خاطر آمریکا نباید به این گروه امکان عرض اندام بدهد تا بتواند با کسب قدرت یک بار دیگر برای آمریکا فاجعه ای به بار بیاورد.

لازم به ذکر است که به دنبال عدم موفقیت جدی در گفت وگوی بین طالبان و آمریکا دونالد ترامپ این گفت و گوها را لغو کرد و اعلام کرد کسانی که درعین حال که با ما گفت وگو می کنند، حملاتی را ترتیب می دهند و حتی یک سرباز آمریکایی را می کشند، شایسته گفت وگو نیستند.

 

در این باره بیشتر بخوانید: 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 49999
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا