چهارمحال و بختیاری قطب تولید کت و شلوار ایران می‌شود

جهان صنعت نیوز: نایب رئیس انجمن پوشاک ایران با اعلام این مطلب گفت: با اجرای طرح تولید ملی پوشاک در کشور که قرار است در ۵ استان کشور به اجرا درآید استان چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب تولید کت و شلوار ایران برگزیده شده است که اقدامات اولیه اجرای این طرح در استان در حال انجام و اجرا است.

شهریور ماه امسال تفاهم نامه ای مابین سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهره گیری از ظرفیت روستائیان کشور به امضا رسید که براساس آن به هریک از استان های منتخب در این تفاهم نامه سرمایه ای معادل ۶٨میلیارد تومان برای تولید البسه توسط کارگاه های روستایی اختصاص خواهد یافت که حدود ۹۰ درصد آن تسهیلات اعطایی است. استان‌های کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، همدان و گیلان که دارای نرخ بیکاری بالاتری بوده و البته ظرفیت تولید پوشاک را دارند، استان‌های هدف این طرح هستند.

این تسهیلات از سوی بانک کشاورزی و با سود ۱۸درصد پرداخت می‌شود که نیمی از آن از سوی سازمان برنامه و بودجه در قالب یارانه سود پرداخت خواهد شد. پیش‌بینی شده در هر استان حدود ٩ میلیارد و ٨٠٠ میلیارد تومان یارانه سود پرداخت شود و بر این اساس سود بازپرداخت تسهیلات ٩ درصد و در دوره پنج ساله خواهد بود.

براساس گزارش های رسمی ارزش بازار پوشاک ایران ۳۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان مربوط به تولیدات داخلی و مابقی متعلق به پوشاک قاچاق است. میزان اشتغال در این بازار حدود ۲۰ هزار نفر است و همچنین ۲۳ هزار فروشنده پوشاک در کشور فعالیت دارند. حدود ۲۵۰ برند خارجی نیز در ایران دارای نمایندگی هستند.

پیش بینی شده است که در صورت موفقیت این طرح در استان های ۵ گانه این طرح به کلیه استان های کشور تعمیم خواهد یافت و از محل برداشت دولت از صندوق توسعه ملی سرمایه مورد نیاز تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 50280
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا