پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری ترامپ به اردوغان

جهان صنعت نیوز: رئیس جمهور آمریکا برای بهبود روابط با ترکیه، پینهاد معامله تجاری ۱۰۰ میلیون دلاری را به اردوغان داده است.

واشنگتن پست با استناد به منابع خود اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همتای ترکیه ای خود طیب اردوغان پیشنهاد ۱۰۰ میلیارد دلار معامله تجاری را نموده است، این مبلغ در برابر تحریم هایی که واشنگتن علیه آنکارا برای خرید سیستم دفاع هوایی S-400 روسیه قول داده، است.

منابع این نشریه می گویند پیشنهاد رهبر آمریکا برای بهبود روابط بین ایالات متحده و ترکیه در نامه ای که هفته گذشته از سوی وی به رئیس جمهور ترکیه ارسال شده است درج شده است.

براساس اطلاعات این روزنامه ، پیشنهادات ترامپ احتمالاً برخی نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا را “خشمگین” خواهد کرد که ماه گذشته از اعمال تحریم ها علیه ترکیه برای عملیات نظامی این کشور در سوریه حمایت کردند.

رئیس جمهور ترکیه ، طیب اردوغان در تاریخ ۱۲ تا ۱۳ نوامبر به ایالات متحده سفر خواهد کرد و با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ در خصوص خرید جدیدترین هواپیماهای جنگنده ، سامانه های دفاع هوایی S-400 و پاتریوت و همچنین اوضاع سوریه گفتگو خواهد کرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 61261
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا