ممنوعیت سفر دانشگاهیان استرالیا به ایران

جهان صنعت نیوز: یک روزنامه استرالیایی گزارش داده است که دانشگاه‌های مهم این کشور به دلیل نگرانی از بازداشت کادر علمی و دانشجویان خود در ایران، ممنوعیت سفر دانشگاهیان استرالیا به ایران را اعمال کرده اند. 

«سیدنی مورنینگ هرالد» در سایت اینترنتی خود خبر داده که این تصمیم در پی هشدار دولت استرالیا صورت می‌گیرد که به اتباع خود اعلام کرده است در صورت سفر به ایران و «جلب توجه مقام‌های ایرانی» به اقدامات‌شان، ممکن است با خطر دستگیری روبه رو شوند.

براساس گزارشی که این روزنامه منتشر کرده است، ظاهرا تعداد ۸ دانشگاه این کشور برای سفر اعضای کادر علمی و دانشجویان خود به ایران محدودیت هایی اعمال کرده اند. 

اسامی برخی از دانشگاه‌های این کشور که برای سفر به ایران محدودیت هایی اعمال کرده اند عبارتند از: وسترن استرالیا، نیوساوت ویلز، سیدنی و کوئینزلند.

این اقدام در پی تازه ترین بازداشت یکی از اعضای کادر علمی دانشگاهی در استرالیا صورت می گیرد که مدتی قبل در ایران به اتهام جاسوسی بازداشت شده و در نهایت با تعامل مقامات استرالیایی و ایرانی به آزادی این فرد منجر شد.

زوج استرالیایی بر اساس اطلاعیه های رسمی در حوالی شهر جاجرود در نزدیکی تهران بازداشت شده بودند و به مدت سه ماه در بازداشت بودند و سرانجام با رسانه ای شدن بازداشت آن ها تلاش های دیپلماتیک و رسانه ای برای آزادی آن ها شروع شد.

آزادی متقابل زوج استرالیایی و دانشجوی ایرانی

دولت استرالیا هویت این دو تن را جولی کینگ و مارک فیرکین اعلام کرده بودند.

در همان زمان، در خبری دیگر اعلام شد که یک دانشجوی ایرانی به نام رضا دهباشی، به اتهام تلاش برای ارسال تجهیزات نظامی آمریکایی به ایران از سوی مقامات استرالیایی بازداشت شده است.

استرالیا تعدادی از معتبرترین دانشگاه های جهان را در خود دارد تا جایی که شش دانشگاه این کشور در میان رنکینگ ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 55957
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا