مدارک تازه‌ در استیضاح ترامپ؛ وکیل ترامپ می‌خواست زلنسکی را ببیند

جهان صنعت نیوز: مدارکی که به تازگی از سوی کمیتهٔ قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده نشان می‌دهد که رودی جولیانی،‌ وکیل دونالد ترامپ خواستار دیدار خصوصی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شده بوده است.


این مدارک که شامل تعدادی نامهٔ دستنویس، پیامک و تماس تلفنی ضبط شده است از لِو پارناس، همکار و شریکِ اوکراینی-آمریکاییِ آقای جولیانی به دست آمده است.

رودی جولیانی،‌ دوست نزدیک و وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در یکی از نامه‌ها خواستار دیدار با رئیس جمهوری اوکراین شده و تأکید کرده که دیدارش با «آگاهی و رضایت» رئیس جمهوری آمریکا بوده و وقت آقای زلنسکی را بیش از «نیم ساعت» نخواهد گرفت.

اتهام اصلی دونالد ترامپ در زمینهٔ اسیتضاحش آن است که وی در جایگاه رئیس جمهور ایالات متحده از قدرتش استفاده کرده و به مقامات اوکراین فشار آورده تا پرونده‌ای قضایی را علیه پسر جو بایدن رقیب اصلی آقای ترامپ در انتخابات به جریان بیندازند.

مدارک تازه‌ در استیضاح ترامپ؛ وکیل ترامپ می‌خواست زلنسکی را ببیند

همچنین، یکی دیگر از اتهامات آن است که دولت آمریکا صدها میلیون دلار کمک نظامی را که بنابر تأیید کنگره قرار بوده به اوکراین اعطا شود بدون توضیحات روشن معلق کرده است.

این مدارک تازه نشان می‌دهد که دونالد ترامپ تا چه حد شخصا در تلاش وکیلش برای فشار آوردن بر دولت اوکراین دخیل بوده است. دونالد ترامپ اخیرا تلاش کرده تا خود را از تلاش‌های رودی جولیانی در این زمینه جدا کند و در ماه نوامبر گذشته اعلام کرد: «من او را هدایت نکردم.»

کمیتهٔ اطلاعاتی و نیز کمیته‌ٔ امور خارجهٔ مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده‌اند که ۵۹ برنگ سند منتشر شده اخیر تنها بخش کوچکی از کل مدارکی است که آقای پارناس ارائه کرده است.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا اخیرا اعلام کرد جلسهٔ استیضاح دونالد ترامپ احتمالا سه‌شنبهٔ آینده آغاز خواهد شد.

 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 82944
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا