فرانسه در سکون فرو رفت

جهان صنعت نیوز: در پنجمین روز اعتراضات سراسری در فرانسه علیه طرح‌های اصلاحی دولت ترافیک برخی شهرها فلج شده است. در پاریس و حومه مترو و اتوبوس‌های شهری از کار افتاده‌اند و طول خودروهایی که در ترافیک هستند ۶۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

ترافیک پاریس به دلیل اعتراضات

پنج روز است که شهروندان فرانسه علیه “اصلاح قانون بازنشستگی” و تغییر قوانین و مقرراتی که اطلاعات کمی درباره آنها منتشر شده، دست به حرکات اعتراضی گوناگون می‌زنند.

روز دوشنبه، ۱۸ آذر (نهم دسامبر) اعتصابات و تظاهرات در بسیاری از شهرها به شدت روزهای قبل ادامه داشت. بیش از همه ترافیک کلان‌شهر پاریس و حومه زیر فشار اعتصاب کارکنان شرکت حمل و نقل مسافران شهری فلج شده بود.

مجموع مسیرهایی که در پاریس و حومه با ترافیک سنگین و سرعت لاک‌پشتی خودروها مواجه شده‌اند ۶۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود که دوبرابر حالت معمولی به‌شمار می‌رود.

علت این امر کاهش شمار متروها، اتوبوس‌ها و قطارهای بین‌شهری است. به گفته سخنگوی راه‌آهن دولتی، حدود ۲۰ درصد قطارهای پرسرعت TGV فعال هستند و بقیه به خاطر اعتصاب کارکنان از کار افتاده‌اند.

اعتراضات ادامه می‌یابند

کسی نمی‌داند که حرکات اعتراضی تا چه مدت ادامه خواهند داشت. روز دوشنبه سندیکاها برای اعتراضات گسترده در روز سه‌شنبه فراخوان دادند.

روز چهارشنبه قرار است که ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، طرح‌های دولت برای اصلاحات اداری و قانون بازنشستگی را معرفی کند.

این اصلاحات یکی از پروژه‌های اصلی رئیس جمهور امانوئل مکرون است. هیات دولت معتقد است که سیستم بازنشستگی فعلی ناعادلانه است و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

 

سندیکاها از اینکه دولت با طرح‌های اصلاحی حقوق مزدبگیران را محدود کند ابراز نگرانی کرده‌اند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 69368
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا