شفاف سازی بودجه شرکت‌های دولتی باعث رشد می‌شود

جهان صنعت نیوز: منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با چگونگی تعیین بودجه سال  ۹۹ گفت: در گذشته در تعیین بودجه ، نفت و مشتقات آن در نظر گرفته می شد اما در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده به نفت نگاهی حداقلی شود زیرا با بوجود آمدن تحریم ها با بودجه بدون نفت تصمیم گیری ها بهتر صورت خواهد گرفت .

وی درباره اختصاص بودجه به استان‌ها ابراز داشت: بودجه استانی  مزایا و معایب مختلفی را دارد که  یکی از مزایای این اقدام تقسیم بودجه بر اساس اولویت ها توسط شورای برنامه ریزی است زیرا با پوشش دهی بودجه ای مناسب در استان‌ها می توان شاهد رشد و درآمدزایی استانی بود.

نماینده مردم مریوان ادامه داد: علاوه بر آن با استانی کردن بودجه  سهم هر استان از بودجه مشخص شده و با شفافیت بیشتر میزان هزینه هر پروژه بهتر مشخص می شود.

مرادی در رابطه با ایراد استانی شدن بودجه نیز اظهار داشت: یکی از معایبی که می توان به این طرح وارد کرد این مطلب است که اگر مدیریت استان در هزینه کرد بودجه  ضعیف باشد ممکن است که تقسیم کردن بودجه در راستای توسعه زیربناها و اولویت ها صورت نگیرد و استان از لحاظ رشد و توانمندسازی دچار مشکل شود.

این نماینده مجلس در رابطه با بودجه شرکت‌های دولتی که باید ۱۵ آبان ماه برای بررسی بیشتر به  مجلس ارائه شود نیز، تصریح کرد: در سنوات گذشته یکی از مشکلات بودجه ای شرکت‌های دولتی بودند زیرا میزان نیازها به طور شفاف وجود نداشت و این امر همیشه ذهن مردم را مشغول می کرد. در همین راستا و به منظور شفافیت هر چه بیشتر هزینه ها در نظر گرفته شد تا بودجه این شرکتها تا ۲۵ آبان ماه توسط دولت به مجلس ارائه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودچه مجلس گفت:با این اقدام علاوه براینکه از اتلاف بودجه و هزینه های اضافی جلوگیری به عمل می‌آِید، بودجه در بخش های با اولویت بالا صرف شده و رشد و شکوفایی بیشتری در این شرکت‌ها نمایان  می شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانسیاسی
شناسه : 56011
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا