ساخت نیروگاه برق جدید با مشارکت روسیه در جنوب کشور

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  «رضا اردکانیان» افزود: بالاخره طرف روس به این نتیجه رسید که می‌بایست پیمانکار را تغییر دهند براین اساس پیمانکار جدیدی انتخاب شد که این پیمانکار جدید مورد تاییدکشورمان هم است.


وی ادامه داد: اکنون مراحل مختلف اداری تشریفات مربوط به این نقل و انتقال در حال انجام است.

وزیر نیرو گفت: امیداست که در هفته‌های پیش رو بتوان شاهد شروع ورود منابع مالی مربوط به پروژه سیریک از ناحیه پیمانکارجدید  و شروع فعالیت اجرایی این نیروگاه باشیم.

آذرماه  ۱۳۹۷ بود که وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی طرح بزرگ یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی نیروگاه سیریک واقع در شرق استان هرمزگان انجام می‌شود.

 رضا اردکانیان آن هنگام در حاشیه بهره برداری از مرحله نخست طرح نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس اظهار داشت: نیروگاه سیریک با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیون دلار ساخته می‌شود.

۲۴شهریور پارسال وزیر نیرو از تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه یک هزار و ۴۰۰ مگاواتی در منطقه سیریک هرمزگان خبر داد.

وی همان زمان  در دیدار «سرگئی استورچاک» معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه که در تهران برگزار شد، گفت: قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورویی سیریک هرمزگان به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بود که این الحاقیه بین وزارت دارایی روسیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران امضا شد.

شهرستان سیریک در سواحل دریای عمان و خلیج فارس واقع است.
هرمزگان هم اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق است که با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس و نیروگاه سیریک تعداد آنها به پنج واحد افزایش می یابد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 138980
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا