هفت ماهواره چینی در شش ساعت به فضا پرتاب شد

جهان صنعت نیوز:  اولین راکت ماهواره‌ بر  Kuaizhou-۱A یا (KZ-۱A) ، ماهواره سنجش از راه دور «جیلین-۱ گائوفن ۰۲B» را در مدار قرار داد. این ماهواره سنجش از راه دور که متعلق به خانواده ماهواره‌های جیلین-۱ است به همراه ۱۴ ماهواره‌ای که پیش از این پرتاب شده بودند شبکه‌ای را تشکیل می‌دهند و داده‌ها و خدمات سنجش از دور را برای کشاورزی، جنگلداری، منابع طبیعی و محیط زیست فراهم می‌کند. قرار است تعداد ماهواره‌های جیلین-۱ تا سال ۲۰۳۰ به ۱۳۸ عدد برسد.

شش ماهواره دیگر ساعت ۴:۵۲ دقیقه بعدازظهر شنبه به وقت محلی با یک ماهواره بر Kuaizhou-۱A یا (KZ-۱A) دیگر به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار مورد نظر قرار گرفتند. این دومین پرتاب مرکز پرتاب مزبور ظرف کمتر از شش ساعت بعد از ارسال ماهواره جیلین-۱ گائوفن ۰۲B به فضا در ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه صبح شنبه به وقت محلی بود. پرتاب این ماهواره‌ها در فاصله کم از یکدیگر، همچنین به منزله پیشرفت برای مرکز پرتاب تائی یوان در زمینه توانمندی‌های پرتاب اضطراری و سریع است.

از شش ماهواره پرتاب شده، دو ماهواره، خدماتی همچون زیر نظر گرفتن محیط زیست، تقویت ارتباطات و جمع‌آوری اطلاعات درباره کشتی‌ها و هواپیماها را به کاربران جهانی ارائه خواهند کرد. دو ماهواره دیگر بیشتر برای پیشگیری از بروز بلایای طبیعی، کابردهای دریایی، زیر نظر گرفتن محیط زیست قطب و زیر نظر گرفتن مناطق کشاورزی استفاده می‌شود و دو ماهواره هم خدماتی همچون انتقال دیتای اینترنت جهانی «تینگز» و ارتباطات اضطراری را ارائه می‌کنند.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 68428
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا