داروسازان صلاحیت فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی را ندارند

جهان صنعت- احمد مسلمی در خصوص اقدام اخیر سازمان غذا و دارو درباره انتصاب داروسازان به عنوان مدیران و مسئولان فنی تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها توضیح داد: مدت زیادی است که داروسازان تلاش می‌کنند مدیریت تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها را کسب کنند و از این طریق به دنبال کسب منافع بیشتر هستند.

وی افزود: متأسفانه برخی از افراد رد سازمان غذا و دارو از روی ناآگاهی به دنبال انجام این موضوع هستند که این امر موجب نارضایتی متخصصین تجهیزات پزشکی شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تجهیزات پزشکی کشور افزود: حوزه تجهیزات پزشکی از نظر علمی کاملاً تخصصی است و داروسازانی که در دوران تحصیل حتی دو واحد درس علمی در این زمینه را نگذرانده‌اند، نمی‌توانند در این حیطه فعالیت کنند.

مسلمی با بیان اینکه حوزه تجهیزات پزشکی از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است،گفت:‌در صنعت دارو حدود ۲۰۰ شرکت فعالیت می‌کنند و تعداد اقلام دارویی بسیار کمتر از تجهیزات پزشکی است در صورتی که در حال حاضر ۲۷۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که کارشناسان تجهیزات پزشکی باید در خصوص نحوه استفاده از آنها اطلاعات لازم را در اختیار افراد بگذارند.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی به طور انحصاری در اختیار داروسازان قرار دارد گفت:‌ما معتقدیم با حضور داروسازان در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت کارخانه‌ها و رقابت‌پذیری آنها محدود می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تجهیزات پزشکی کشور ادامه داد:‌ ما سال‌هاست به مسئولان اعلام کرد‌ه‌ایم که همانطور که به داروسازان حق فنی ارائه می‌شود باید به مسئولان فنی تجهیزات پزشکی شاغل در بیمارستان‌ها حق فنی ارائه شود.

مسلمی در پایان تأکید کرد: اینکه سازمان غذا و دارو به دنبال دخالت دادن داروسازان در حیطه تجهیزات پزشکی است دلسردی کارشناسان این حوزه را به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس

عمومی
شناسه : 50255
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا