به گزارش جهان صنعت نیوز:  «مهدی صادقی نیارکی»  عصر امروز سه شنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از گروه صنعتی ایران خودرو افزود: طراحی و تولید این موتورها در راستای رعایت مسائل زیست محیطی و استاندارد پیگیری می شود و در این زمینه هر دو خودروساز بزرگ کشور طرح و برنامه داشته و بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته این مقام مسوول، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به دنبال پیگیری این موضوع است که موتور یاد شده پس از بهینه سازی و تولید روی خودروهای موجود، سوار شده و استفاده شود.

 وی در خصوص برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان پس از کنار گذاشته شدن پژو ۴۰۵ و پراید از خط تولید، یادآور شد: خودروهای جایگزین هریک از این دو خودرو چند سالی است که در بازار وجود داشته و در حال تردد در خیابان ها و جاده های کشور هستند، به طوری که پلتفرم ایکس ۱۰۰ (پراید) با پلتفرم x۲۰۰ (محصولات تیبا، ساینا و فیس‌لیفت‌های آنها) جایگزین شده و در گروه ایران خودرو نیز سمند و پژو پارس جایگزین پژو ۴۰۵ می شوند که سالیان سال است تولید می شوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت خاطرنشان کرد: در این حوزه پلتفرم ها و خودروها با قیمت مناسب و مدل های مختلف موجود است که به بازار عرضه می شوند.

به گفته این مقام مسوول، هرچقدر آپشن ها و امکانات خودروها به ویژه در حوزه الکترونیکی بیشتر شود، قیمت بالاتری خواهند داشت، اما اثر خودروهای داخلی در کلاس اقتصادی تولید می شوند.

وی یادآور شد: در جهان نیز چیزی تحت عنوان خودروی ارزان وجود ندارد، اما خودروهای در کلاس اقتصادی تولید می شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: اگر قیمت خودروهای داخلی تولیدی خود را به دلار محاسبه کنیم تقریباً هیچ خودرویی در این بازه قیمتی در جهان وجود ندارد و پیدا نمی کنیم.

۰/۵ ( ۰ نظر )
بیشتر بخوانید...
قرارداد تولید ۱۰۰ هزار قوای محرکه کم‌مصرف امضا شد