به گزارش جهان صنعت نیوز: امروز (دوشنبه) وحید مرندی مقدم در نشستی خبری در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه اعداد و ارقام حاکی از کیفیت مناسب بنزین است، همچنین در فصل زمستان معضل آلودگی هوا وجود دارد، گفت: بنزین تنها منبع آلودگی هوا نیست و در این زمینه باید منابع ساکن و متحرک را در نظر گرفت. البته طبق آمارها ۳۰ درصد آلاینده‌ها مربوط به خودروها است.

وی افزود: کیفیت بنزین استاندارد است، اما باید به این نکته توجه شود که در تهران چندین میلیون خودروی یورو ۲ و یورو ۳ وجود دارد که در دهه ۸۰ تولید شدند، فرسوده هستند و باید از رده خارج شوند.

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تنها خودرو یورو ۵ می‌تواند از بنزین یورو ۵ استفاده کند و در غیر اینصورت کارایی لازم را در کاهش آلایندگی ندارد، تصریح کرد: تا زمانی که خودروهای یورو ۲ و یورو ۳ در کشور تردد می‌کنند، منابع آلاینده وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه درباره استانداردهای ۸۵ گانه خودرو اظهار کرد: این ۸۵ استاندارد مربوط به همه خودروها نیست، ‌ برای مثال استاندارد خودروهای هیبریدی کم‌تر است. به طور متوسط همه خودروها باید بیش از ۶۰ استاندارد را پاس کنند.

وی همچنین تاکید کرد که هیچ رسوب کالایی به دلیل مسائل مربوط به استاندارد در گمرک وجود ندارد.

مرندی مقدم همچنین در پاسخ به سوالی درباره ماسک‌های مورد استفاده برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: استانداردی در زمینه ماسک‌های یکبار مصرف مربوط به مصارف پزشکی وجود دارد که در دست بررسی است و در صورت تایید برای اجرا ارائه خواهد شد.

به گفته این مقام مسول، این ماسک‌ها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس هم استفاده می‌شود، اما در زمینه ماسک‌های مربوط به آلودگی هوا استانداردی وجود ندارد.

 

۰/۵ ( ۰ نظر )
بیشتر بخوانید...
حل مشکل آلودگی هوا در اصفهان نیاز به برنامه و اعتبار دارد