میکروسکوپ‌های ایرانی وارد بازار رقابتی اروپایی و آسیایی می‌شوند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   سید حسن توسلی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان  اینکه سال ۱۳۹۳ و با هدف طراحی و تولید دستگاه‌های پیشرفته اپتیکی و طیف‌سنجی نوری اقدام به تأسیس این شرکت کردیم، گفت: سال گذشته برای خرید ۶ دستگاه میکروسکوپ رامان سفارش دریافت کردیم که بخشی از این سفارش‌ها تحویل داده شده و بخش دیگر آن نیز در حال آماده‌سازی است. 


به گفته این محقق، دانشگاه‌های تهران و شهید چمران اهواز و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی از جمله مراکزی هستند که سال گذشته دستگاه میکروسکوپ این شرکت دانش‌بنیان را خریداری کرده‌اند.

وی از برنامه‌های این شرکت برای صادرات محصولات تولید شده خبر داد و گفت: در ترکیه و انگلستان دفاتری برای معرفی این محصول ایجاد کردیم، ولی فرآیند فروش تجهیزات های‌تک در اروپا و امریکا که بازار رقابتی دارند، کار دشوار و نیازمند برندسازی است که این کار نیز زمان‌بر خواهد بود و نیازمند فعالیت‌های مستمر تبلیغاتی است. اواخر زمستان سال گذشته نیز با یک مشتری عراقی رایزنی‌هایی آغاز شد، اما به دلیل شیوع کرونا نیمه‌کار ماند.

توسلی با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از ۳۰۰ مقاله با استفاده از این دستگاه در مجلات معتبر به چاپ رسیده است، خاطر نشان کرد: البته تعداد واقعی مقالات خیلی بیشتر است؛ چرا که برخی محققان که از این دستگاه استفاده کرده‌اند، در مقالات خود نامی از دستگاه قید نکرده‌اند و شناسایی این مقالات امکان‌پذیر نیست.

بر اساس اعلام ستاد نانو، مدیرعامل این شرکت، اقدام برای آزادسازی قیمت‌گذاری محصولات دانش‌بنیان را گامی موثر در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر در آینده تحقق پیدا کند. چرا که محدودیت قیمت‌گذاری محصولات دانش‌بنیان موجب آسیب‌زدن به این کسب‌وکارها می‌شود.

 

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 120012
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا