شناسایی ۱۱ آسیب‌پذیری در کروم/مرورگرتان را به‌روزرسانی کنید

به گزارش جهان صنعت نیوز:   اخیراً شرکت گوگل به‌روزرسانی‌هایی را به منظور وصله ۱۱ آسیب‌پذیری موجود در مرورگر کروم منتشر کرده است. دو مورد از این آسیب‌پذیری‌ها (CVE-2021-30632 و CVE-2021-30633) روزصفرم بوده و تحت بهره‌برداری فعال قرار دارند. این آسیب‌پذیری‌ها موتور متن‌باز جاوااسکریپت V8 مرورگر کروم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. جزئیات فنی بیشتری از آسیب‌پذیری‌های مذکور منتشر نشده است.


 آسیب‌پذیری روز صفر به این معناست که تا کنون هیچ راهکاری برای آن ارائه نشده و یا شما صفر روز فرصت پیدا کردن راهکار دارید.  یکی از ملاک‌های حمایت از بدافزارها، تعداد بالای روز صفری است که در آن پشتیبانی می‌شوند. اغلب آسیب‌پذیری‌های روز صفر توسط گروه‌های هکر تحت حمایت دولت‌ها یا گروه‌های تروریستی بزرگ کشف می‌شوند و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) به کاربران توصیه می‌کند که هرچه سریعتر مرورگر خود را به نسخه ۹۳.۰.۴۵۷۷.۸۲ به‌روزرسانی کنند. اعمال به‌روزرسانی‌ها از طریق مسیر ‘ Settings > Help > ‘About Google Chrome و سپس انتخاب گزینه به‌روزرسانی انجام می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، کم‌توجهی کاربران در به‌روزرسانی آنتی‌ویروس و مرورگر، باعث آلوده شدن سیستم‌ها به بدافزارها می‌شود که از بین رفتن اطلاعات ذخیره‌شده را در پی دارد. قربانیان فضای مجازی با بی‌توجهی از طریق باز کردن پیوست ایمیل‌های اسپم یا لینک‌های درون آن‌ها، باز کردن فایل‌های دانلود شده آلوده از سایت‌های نامعتبر یا کلیک روی لینک‌های مخرب، از طریق توزیع تبلیغات آلوده، آلودگی از طریق هک و نفوذ به سیستم‌ها؛ به خصوص سیستم‌هایی که آسیب‌پذیری آن‌ها وصله نشده است، مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند.

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 216545
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا