آغاز شمارش معکوس برای تعطیلی سرویس موسیقی گوگل

به گزارش جهان صنعت نیوز: گوگل به کاربران برای جابجایی از این سرویس مهلت تعیین و اعلام کرده که یوتیوب موزیک از دسامبر ۲۰۲۰ به طور کامل جانشین گوگل پلی موزیک، خواهد شد و کاربران دیگر قادر نخواهند بود از گوگل پلی موزیک موسیقی گوش داده یا به شکل دیگری استفاده کنند.


کاربران تا دسامبر مهلت دارند تا آهنگهای خود را از این برنامه خارج کنند و امکان پخش موسیقی در آن پیش از آن زمان پایان خواهد یافت.

در سپتامبر سال ۲۰۲۰ کاربران در نیوزیلند و آفریقای جنوبی نخستین کسانی خواهد بود که دسترسی به پخش یا استفاده از برنامه گوگل پلی موزیک، را از دست می دهند. کاربران در سایر نقاط جهان در اکتبر دسترسی به این سرویس را از دست خواهند داد.

با این حال امکان خارج کردن محتوای متعلق به کاربران از این سرویس تا دسامبر وجود خواهد داشت. کاربران گوگل پلی موزیک می توانند آهنگهایی که در این سرویس داشتند را به یوتیوب موزیک منتقل کرده و در آن به بارگزاری، خرید و فعالیتهای دیگر بپردازند. کاربران می توانند از سرویس Takeout گوگل برای خارج کردن محتوا و دانلود آهنگهایی که خریداری و آپلود کرده اند، استفاده کنند.

برای کاربرانی که مایلند از سرویسهای موسیقی رقیب مانند اسپاتیفای استفاده کنند، ابزاری برای جابجایی از سوی گوگل در نظر گرفته نشده اما گزینه های دیگری مانند “تیون مای موزیک” وجود دارد.

گوگل همچنین اعلام کرده که در فروشگاه گوگل پلی و موزیک منیجر تغییراتی خواهد داد و کاربران از ماه جاری دیگر نمی توانند از طریق موزیک منیجر به خرید یا پیش سفارش موسیقی از گوگل پلی موزیک بپردازند یا موسیقی بارگزاری و دانلود کنند.

بر اساس گزارش تک کرانچ، گوگل از مدتی قبل سرگرم آماده سازی یوتیوب موزیک برای رفع نارضایتی کاربرانی بود که نخستین نسخه های این سرویس را استفاده کرده بودند. ظرفیت لیست پخش آهنگ این سرویس از ۱۰۰۰ به ۵۰۰۰ آهنگ افزایش یافته و امکان بارگزاری حداکثر ۱۰۰ هزار آهنگ را دارد که بالاتر از ۵۰ هزار آهنگ در گوگلی پلی موزیک است. همچنین امکان شنیدن آهنگ در وضعیت آفلاین، متن آهنگ و گزینه اکتشاف برای یافتن آهنگهای جدید و ابزاری برای انتقال اشتراکهای پادکست به گوگل پادکست دارد.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 128303
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا