آزمون و خطای یک کنسرت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  عادل طالبی ، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به «جهان صنعت نیوز» گفت: تعداد بسیار زیادی از افراد بدون هیچ مشکلی کنسرت را تماشا کردند و چندین نفر هم موفق به تماشای آن نشدند. اما در این میان صدای معترضین بلند است، افرادی که کنسرت را بدون مشکل تماشا کردند هیچ اظهار نظری نکردندو معترضان بارهای با الفاظ رکیک به اعتراض پرداختند.

او افزود: به هرروی این اتفاق رخ داده و باید تجربه ای باشد تا دفعات بعدی یادبگیرند با آمادگی بیشتری به این سمت حرکت کنند. چنین اشتباهات و خطاهایی فقط مختص به ایرانسل نیست، مایکروسافت، اپل و دیجی کالا نیز چنین اشتباهاتی را مرتکب شده اند.

  عادل طالبی با اشاره به ثبت نام ۷۱۰ هزار نفر کاربر برای تماشای کنسرت زنده همایون شجریان گفت: گاهی استقبال ها فراتر از حد انتظار است. به طور کلی اینترنت مجموعه ای از عوامل مختلف است؛ ممکن است سرعت اینترنت کاربری کند باشد، یا اینکه سرورهای نرم افزار لنز پاسخگوی این همه استقبال و حضور کاربران در کنسرت نبوده اند. باید کنسرت زنده به خوبی برگزار می شد که نشد.

او با اشاره به اینکه این اتفاق آنقدرها هم که کاربران عنوان می کنند حاد نیست بیان کرد: اگرچه اتفاق بدی بوده و اشتباهی رخ داده اما دیکته نانوشته غلط ندارد و این نخستین باری است که چنین رویدادی به صورت زنده توسط یک نرم افزار ایرانی برگزار شده است.

طالبی افزود: بهتر بود ایرانسل پیش بینی می کرد که سرورها توانایی پاسخگویی به این همه کاربر را ندارند و کاربران کمتری را برای کنسرت زنده ثبت نام می کرد.

او گفت: این اتفاقات برای همه رخ می دهد؛ به طور مثال چندی پیش کمپینی راه اندازی کردیم تا برای ۵ هزار نفر پیکسل هدیه دهیم اما ناگهان متوجه شدیم ۱۵ هزار نفر در این کمپین ثبت نام کرده اند و ما آن را پیش بینی نکرده بودیم.

طالبی تاکید کرد: بسیار خوب است که چنین اقدامی انجام شده و هرچند با خطاهایی مواجه بوده، صدها هزار نفر کنسرت را دیدند و لذت بردند. در این میان ایرادها و توهین ها غیرمنصفانه هستند.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 109599
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا