به گزارش جهان صنعت نیوز:  «مشکات اسدی» مشاور زنان و توانمندسازی اجتماعی سازمان فناوری اطلاعات ایران روز یکشنبه  درباره کمپین «درس‌خانه» افزود: موضوع آموزش از راه دور دانش‌آموزان با شیوع ویروس کرونا اهمیت دوچندان پیدا کرد، در این ایام  تمرکز سازمان فناوری اطلاعات  در گام اول روی فعالیت کسب و کارهای بخش خصوصی بود که  در حوزه ی اموزش از راه دور فعال هستند و این اقدام با ثبت‌نام در سامانه نوآفرین (csr) آغاز شد.

وی افزود: در گام بعدی با تمرکز روی موضوع تولید محتوای مطلوب و استاندارد، کمپین درس خانه را با همکاری آموزش و پرورش طراحی کرد. که این کمپین روی شناسایی و تقدیر از معلم‌هایی تمرکز دارد که در حوزه آموزش مجازی تولید محتوا کرده‌اند و به هر طریق که توانایی‌اش را داشتند، و تحت هر شرایطی ارتباط خودشان را با دانش‌آموزان حفظ کردند.

اسدی درباره شکل‌گیری کمپین و چگونگی شناسایی معلم‌های خلاق و فعال حوزه مجازی گفت: «درس‌خانه» با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان فناوری اطلاعات ایران شروع به کار کرد. ما از معلم‌ها خواستیم محتواهای تولیدی‌شان را بر بستر آپارات بارگزاری کنند تا در دو مرحله مورد داوری قرار بگیرد.

او اضافه کرد: داوری ابتدایی به شکل کمی انجام می‌شود و بازدید مخاطبان از ویدیو مورد توجه قرار می‌گیرد. پس از این مرحله تعداد معلم‌هایی که محتوای تولیدی‌شان بیشترین بازدید را داشته باشد برای ارزیابی کیفی انتخاب می‌شوند تا محتوا و خلاقیتی که در تولید آن داشتند مورد ارزیابی قرار بگیرد. پس از اتمام این طرح معلم‌ها شناسایی و تقدیر می‌شوند.

 

 

۰/۵ ( ۰ نظر )
بیشتر بخوانید...
آموزش مجازی دانشجویان با ترافیک رایگان انجام می‌شود