مسدود شدن حساب ایرانی‌ها در اوپن سی/مردم ایران هم تحریم شدند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   حساب توییتری OpenSea تأیید کرد که در واقع کاربران وابسته به مناطق تحریم شده را ممنوع کرده است. این نماینده بیان می‌کند که OpenSea افراد و مناطق موجود در فهرست تحریم‌های ایالات متحده را از دسترسی به OpenSea محدود می‌کند.همچنین لازم به ذکر است کاربران اذعان داشتند با توجه به استفاده از ابزار VPN حساب های کاربری آنها شناسایی و حذف گردیده است.

این دسترسی ها شامل فروش،انتقال و خرید NFT در این پلتفرم است.بعد از ممنوعیت ورود و مسدود سازی بدون اطلاع حساب ایرانیان به OpenSea نوشته است که ما واقعاً متاسفیم برای هنرمندان و سازندگانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، اما OpenSea مشمول سیاست‌های سختگیرانه در مورد قوانین تحریم است.

ما یک شرکت مستقر در ایالات متحده هستیم و از قوانین تحریم های ایالات متحده پیروی می کنیم، به این معنی که ما ملزم هستیم افرادی را در مکان های موجود در لیست تحریم های ایالات متحده هستند را از OpenSea مسدود کنیم.علاوه بر این، او اظهار داشت که OpenSea برای نهادها و افراد تحریم شده و کسانی که در کشورهای تحریم شده زندگی می کنند، سیاست تحمل صفر یا Zero Tolerance دارد.

همچنین:یکی از نمایندگان اپن سی در پاسخ به ایمیل وبسایت دیکریپت تأکید کرد کاربران مستقر در مناطق تحت تحریم را مسدود می‌کند. در پاسخ نماینده اپن‌سی می‌خوانیم:

اپن‌سی کاربران و مناطق موجود در فهرست تحریم‌های ایالات متحده را از استفاده از خدمات خود، از جمله خرید، فروش یا انتقال NFT در OpenSea، منع می‌کند. شرایط خدمات ما صراحتا کاربرانی که شخصا در لیست تحریم‌ها هستند یا در مناطق ذکر شده در لیست تحریم‌ها سکونت دارند را از استفاده از خدمات ما منع می‌کند. ما خط مشی تحمل صفر برای استفاده از خدمات خود توسط افراد، نهادها و ساکنان کشورهای تحت تحریم را داریم. اگر متوجه شویم که افرادی از خط مشی تحریم‌های ما تخلف می‌کنند، سریعا برای مسدود کردن حساب‌های مرتبط اقدام می‌کنیم.

بیش از چندصد تن از کاربران ایرانی این مشکل را گزارش دادند و اذعان داشتند با توجه به استفاده از سرویس VPN حساب های کاربری آنها شناسایی و حذف گردید است.

چندین هنرمند NFT در توییتر اعلام کردند که قادر به دسترسی به حساب‌های خود نیستند، به این معنی که اکنون نمی‌توانند لیست دارایی های خود را مشاهده کنند یا آثار خود را بفروشند.

لونا لئونیس، تصویرگری که در جامعه NFT به طور گسترده ای شناخته شده است، در یک پیام خصوصی به Crypto Briefing گفت که اولین بار در اوایل صبح پنجشنبه با مشکلی مواجه شد.

او اظهار داشت سعی کردم یکی از فهرست‌هایم را بررسی کنم و دیدم اصلاً نمی‌توانم به حسابم دسترسی داشته باشم. وقتی وارد سیستم می شوم با پیغام “خطایی رخ داده است” مواجه می شوم و هر پیوندی از قبل در هر یک از توییت های من و غیره منجر به خطای ۴۰۴ می شود.” او اکنون نمی تواند هیچ یک از کارهای ضرب شده یا قطعات جمع آوری شده خود را از طریق پلتفرم مشاهده کند.”

دومینی گنجی، عکاس NFT به کریپتو بریفینگ گفت:اولین بار این خبرها را از دوستان ایرانی دیگر شنیده است. او به بررسی حساب خود پرداخت و دید که بلاک شده است. من در حال حاضر بیش از ۳۵ توکن NFT فروخته ام و در حال حاضر به آنها دسترسی ندارم. کلکسیونرها نمی توانند آنها را در صفحه OpenSea خود داشته باشند و من نمی دانم برای آن چه کاری می توانم انجام دهم. فقط متاسفم که این اتفاق افتاد.

او اضافه کرد: چگونه می‌توانند یک حساب کاربری را بدون هیچ اطلاعیه یا ایمیلی مسدود کنند؟ و آیا می‌توانند بدون اینکه از ما مدرک شناسایی یا مدرک اقامت بخواهند بدانند یا مطمئن باشند که در یک مکان خاص زندگی می‌کند؟

هنرمند و کلکسیونر دیگری که به نام Bornosor شناخته می شود در توییتی گفت که این ممنوعیت به جای آدرس IP “بر اساس ملیت” است. آنها توضیح دادند که چگونه پرین حیدری، مجموعه توکن های غیر مثلی هنرمند ایرانی مقیم ایتالیا، از پلتفرم حذف شده است. حیدری همچنین گزارش داد که اوایل امروز دسترسی به بازار را از دست داده است.

صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال اغلب استفاده را براساس انطباق با دستورالعمل های تحریمی محدود می‌کنند. تفاوت در اینجا این است که MetaMask و OpenSea اغلب به عنوان زیرساخت Web3 معرفی می شوند، اما ممنوعیت ها نشان می دهد که آنها می توانند متمرکز باشند. MetaMask محبوب ترین کیف پول Web3 است و OpenSea بازار پیشرو NFT است که سؤالاتی را در مورد اینکه واقعاً Web3 غیرمتمرکز است ایجاد می کند. جک دورسی، مدافع قدیمی بیت کوین، در ماه های اخیر آشکارا نسبت به وب ۳ بدبین بوده است.

چندین حامی کریپتو پیشنهاد کرده‌اند که موج ممنوعیت‌ها می‌تواند با تحریم‌های اعمال‌ شده توسط ایالات متحده علیه ایران و ونزوئلا مرتبط باشد. کاخ سفید این هفته پس از تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه تشدید کرده است که می‌تواند نشانه‌ ای هشداردهنده برای کاربران روسی Web3 باشد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 262380
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا