به گزارش جهان صنعت نیوز:  سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به‌منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است. کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی‌بر مکان‌نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جست‌وجو انتخاب و روی نقشه به‌صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.

در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج‌شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آن را ضمیمه کنند.

در یک سال جاری، تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۱ شکایت در سامانه ۱۹۵ رگولاتوری ثبت شده که ۲۸ هزار و ۲۵۸ شکایت خاتمه یافته است.

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

از این تعداد شکایت، ۲۱ هزار و ۱۸۴ عدد در یک ماه گذشته به ثبت رسیده که ۱۳ هزار و ۵۷۲ شکایت خاتمه یافته است.

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

همچنین آمار آخرین شکایات ثبت‌شده در این سامانه در یک ماه گذشته، به تفکیک هر حوزه به‌صورت زیر است:

تعداد شکایات در حوزه اینترنت

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

تعداد شکایات در حوزه تشعشعات

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

تعداد شکایات در حوزه تلفن ثابت

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

تعداد شکایات در حوزه خدمات ارزش افزوده

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

 

تعداد شکایات در حوزه خدمات پستی

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

تعداد شکایات در حوزه تلفن همراه

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

تعداد شکایات در حوزه دفاتر پیشخوان

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه اخبار برگزیده دانش و فناوری شکایت اینترنتی شکایت سامانه ثبت سامانه ثبت و پاسخگویی اینترنتی

 

۰/۵ ( ۰ نظر )
بیشتر بخوانید...
اگر نسبت به خلافی خودروی خود اعتراض دارید به این مکان‌ها بروید