جودوی ایران رسما تعلیق شد

جهان صنعت نیوز: امروز هجدهم سپتامبر برابر با ۲۷ شهریور ماه، سایت فدراسیون بین المللی جودو اعلام کرد که کلیه مسابقات و فعالیت های فدراسیون جودوی ایران تعلیق می شود.


در این اطلاعیه آمده است: «به دنبال اتفاقاتی که در جریان مسابقات جهانی جودو ۲۰۱۹ در توکیو رخ داد، فدراسیون بین المللی جودو تعلیق کلیه فعالیت های ایران از همه مسابقات، فعالیت های اداری و اجتماعی ایران را اعلام می کند.

در این اطلاعیه آمده است، فدراسیون بین المللی جودو (IJF) مطلع شده است که در تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۱۹ ، در آخرین مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در توکیو، جودوکار ایرانی آقای سعید ملایی که در وزن ۸۱ کیلوگرم مسابقه می دهد، توسط مقامات ایران مجبور به اجرای دستوری شده است که بر اساس آن برای جلوگیری از رقابت احتمالی با یک ورزشکار اسرائیلی از دور مسابقات خارج شود.

این اقدامات و حقایق فاش شده کاملا با نامه ارسال شده از سوی فدراسیون ایران به فدراسیون بین المللی جود که به امضای رضا صالحی امیری رسیده است در تناقض است. وی در آن نامه نوشته بود که  « به وسیله این نامه قاطعانه تایید می کنم که ایران منشور المپیک و اصل عدم تبعیض آن را به طور کامل محترم خواهد شمرد»

در اطلاعیه IJF آمده است که ایران به طور جدی اساسنامه این فدراسیون و منافع قانونی، اصول و اهداف آن و همچنین منشور المپیک را نقض کرده است.

در ادامه این اطلاعیه مستنداتی ارائه شده است که از جمله شامل: اصل«رعابت اصل جهانی بودن و بی طرفی سیاسی، رد همه اشکال تبعیض، صرف نظر از دلیل، به ویژه مربوط به نژاد، رنگ، جنسیت، گرایش جنسی، زبان، دین، ​​عقاید سیاسی و امثال آن است.

علاوه بر این ها این اطلاعیه استناداتی را ارایه کرده است که طرف ایرانی اقدام به نقض آن ها کرده است.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده ا ست که: «با توجه به این که چنین رفتاری غیر قابل تحمل است، کمیته اجرایی IJF در نظر گرفته است که مطابق ماده ۲۸ اساسنامه فدراسیون بین المللی جودو مقررات انضباطی را علیه فدراسیون جودو ایران آغاز کند و پرونده را به کمیسیون انضباطی IJF معرفی کند.

این اطلاعیه همچنین به موارد مشابهی در گذشته که از سوی ایران به وقوع پیوسته نیز اشاره کرده است که از آن جمله می توان به مواردی در طول بازی های المپیک ۲۰۰۴ اشاره کرد که در آن به آرش میر اسماعیلی از سوی مقامات ایرانی دستور داده شد تا از رقابت خارج شود تا از یک رقابت احتمالی در برابر یک ورزشکار اسرائیلی جلوگیری شود

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: این کمیسیون دلایل محکمی دارد که نشان می دهد فدراسیون جودو ایران به طور مداوم و یا مرتبً مرتکب تخلف خواهد شد که اصول و اهداف قانونی IJF را نقض می کند.

گفتنی است که این تعلیق از  ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ تا تا اطلاع ثانوی کمیسیون جاری خواهد بود.

رونوشت های این اطلاعیه برای فدراسیون جودو ایران و کلیه مقامات مسئول ارسال شده است.

این رای تا ۲۰ روز در دادگاه داوری ورزش قابل تجدید نظر خواهد بود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 49049
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا