جشن تولد بتمن در سراسر دنیا برگزار شد

جهان صنعت نیوز: همیشه سوالی که درباره نمادهای فرهنگی و شخصیت های تمثیلی مخصوصا در حوزه کودکان مطرح می شود این است که چرا نمادها و شخصیت های بومی که به جامعه کودکان ایرانی معرفی می شوند، عمر کوتاهی دارند. این در حالی است که اخیرا جشن تولد بتمن در سراسر دنیا برگزار شد .

برای مثال در چند سال گذشته، نمادهای بومی دارا و سارا که اتفاقا موفقیت های خوبی به دست آوردند اما در ادامه رو به افول گذاشتند.

در همین باره درخبرها آمده بود که مردم سراسر جهان روز گذشته به اشکال مختلف هشتادمین سالروز تولید بتمن یا مرد خفاشی را جشن گرفتند.

این ابرقهرمان آمریکایی برای اولین بار در روز ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریور توسط باب کین و بیل فینگز خلق شد.

ماجرای شخصیت خیالی batman نخستین بار در شماره ۲۷ از مجموعه کمیک های کارآگاهی در سال ۱۹۳۹ منتشر شد.

گزارش های حاکی است که به مناسبت جشن تولد بتمن در سراسر دنیا ساختمان‌هایی در شهرهای نیویورک، توکیو، ژوهانسبورگ، رم و دیگر شهرها با نماد مرد خفاشی نورافشانی شدند.

گفتنی است که بتمن یا مرد خفاشی  یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کمیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است که تاکنون در فیلم، مجموعه تلویزیونی و انیمیشن ها و بازی‌های ویدئویی بی‌شماری حضور یافته‌است.

به این شخصیت با القابی مانند «مبارز شنل‌پوش»، «شوالیه تاریکی» و «بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا»نیز اشاره می‌شود.

بتمن خیلی زود پس از معرفی‌اش محبوب شد و در سال ۱۹۴۰، انتشار کمیک‌بوک اختصاصی‌اش، بتمن، شروع شد.

باگذشت دهه‌ها، تفاسیر مختلفی از این شخصیت ظهور کرد. بعدها چندین خالق کمیک، سعی کردند تا این شخصیت را به ریشه‌های تاریک خود بازگردانند که این امر در شوالیه تاریکی بازمی‌گردد (۱۹۸۶) نوشتهٔ فرانک میلر به اوج خود رسیدو

به عنوان یک نماد فرهنگ آمریکایی، تاکنون اقتباس‌های زیادی از بتمن در رادیو، تلویزیون، فیلم‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و اسباب‌بازی‌ها صورت گرفته‌است.

بتمن بعد از سوپرمن در رتبه دوم فهرست «۱۰۰ شخصیت کمیک‌بوکی برتر تاریخ» که توسط آی‌جی‌ان منتشر شد، قرار گرفت.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 50076
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا