ترامپ: ۵ میلیارد ضرر رییس جمهور شدن را دادم

جهان صنعت نیوز: دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه ۲۱ اکتبر در جمع خبرنگاران گفت: روسای جمهوری دیگر نیز بودند، جورج واشنگتن هم در زمانه خودش مرد بسیار ثروتمندی بود، آنها تجارت خودشان را داشتند، درباره جورج واشنگتن گفته شده که او دو میز داشت، یکی میز ریاست‌جمهوری و دیگری میز تجارت.

ترامپ که پس از پایان یافتن جلسه کابینه‌اش در کاخ سفید سخن می‌گفت، در باره ضرور زیان های ناشی از رییس جمهور شدنش می گفت: رییس‌جمهور شدن برای من ۲ تا ۵ میلیارد دلار هزینه در برداشته است، اگر به تجارت خود ادامه می‌دادم ثروت زیادی به دست می‌آوردم. البته هم تجارت خوبی دارم و هم دارایی قابل توجهی.

بر اساس آماری که مجلس فوربس در ماه مارس اعلام کرد خالص ثروت ترامپ ۳.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

چندی پیش هم در  خبری دیگر آمده بود که هزینه گلف‌بازی دونالد ترامپ تاکنون به ۱۰۲ میلیون یورو رسیده است.
بر اساس گزارش هافینگتن پست هزینه بازی گلف دونالد ترامپ از ابتدای ریاست‌جمهوریش تاکنون بالغ بر ۱۰۲ میلیون یورو می شود. این هزینه ۲۵۵ برابر حقوق سالانه رئیس جمهوری آمریکاست.

البته دونالد ترامپ از آغاز ریاست جمهوریش گفته است که حقوقش را نخواهد گرفت اما هزینه هایی که او برای بازی گلف خود ایجاد می کند بسیار بیشتر از حقوق اوست. 

این مبلغ، هزینه‌های سفر و تامین امنیت رئیس جمهوری را در مدت دو سال و نیم حضور او در کاخ سفید شامل می شود.

این مبلغ تنها ۱۲.۷ میلیون یورو کمتر از تمام هزینه‌های سفرهای باراک اوباما و خانواده‌اش در تمام ۸ سال دوران رئیس جمهوری اوست.

هافینگتن پست در گزارش خود نوشته است که هزینه بازی گلف دونالد ترامپ کاملا محافظه‌کارانه برآورد شده است.

در این محاسبه ۱۵،۹۹۴ دلار بر ساعت برای پرواز «ایرفورس‌وان»، هواپیمایی رئیس جمهوری آمریکا در نظر گرفته شده است.

در حالی که اسناد پنتاگون نشان می دهند که هزینه پرواز هواپیمایی رئیس جمهوری در سال ۲۰۱۶ برای هر ساعت حدود ۱۸۰ هزار دلار و در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰۶ هزار دلار بوده است.

یکی از نکات قابل توجه این گزارش آنجاست که نشان می دهد یکی از انتقادات دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶، انتقاد به باراک اوباما برای رفتن به بازی گلف بود.

کارزار انتخاباتی ترامپ وعده داده بود که اگر او به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود هرگز گلف بازی نخواهد کرد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 56228
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا