به گزارش جهان صنعت نیوز: رضا شیوا در گفتگویی با اشاره به بیشترین شکایت مردم از خودروهای داخلی، اظهار داشت: کوئیک، شاهین و پژو ۲۰۷ پاناروما، حدود ۳۰۰ شکایت داشتند به همین دلیل جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های خودروساز و رئیس سازمان گسترش برگزار شد تا به این شکایات رسیدگی شود. در آن جلسه توافقی به عمل آوردیم تا کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایت به خصوص برای این ۳ خودرو تشکیل شود.

رئیس شورای رقابت بیان کرد: جلسات متعددی هم با خریداران و هم با تولید کنندگان برپا شده است. اولین جلسه در سال جدید دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود که در آن نتیجه بررسی کمیته شکایت پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشتر شکایت‌ها مربوط به قیمت کوئیک است. قیمت دست ما نیست و بر اساس ضوابط تعیین می‌شود. بیشتر شکایت مربوط به مبلغ واریزی در زمان خرید خودرو است. در زمان خرید خودرو افراد مقداری پول پرداخت می‌کنند به امید اینکه این مقدار پول، نصف قیمت خودرو باشد، اما با توجه به تورمی که ایجاد شده پول پرداختی نصف قیمت خودرو هم نمی‌شود و آن پول شاید یک چهارم قیمت خرید خودرو شود.

رئیس شورای رقابت گفت: خریداران امیدوار بودند که نصف قیمت خرید خودرو را پرداخت کرده اند در صورتی که افراد خودرو را به قیمت روز می‌خرند. شاید این قرار داد منصفانه نباشد.

شیوا تشریح کرد: برای قیمت گذاری خودرو کلینیک تجاری تشکیل شده است و ۱۲ نفر از افراد خبره خودرو شناس در آن فعالیت می‌کنند. مشخصات کوئیک در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم برای قیمت آن در نظر گرفته می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شورا رقابت سه قیمت، حداکثر، حداقل و منصفانه برای خودرو اعلام می‌کند و بر اساس نظر خبرگان قیمت نهایی تعیین می‌شود. اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.