جهان صنعت نیوز:  در پی انتشار خبری مبنی بر آزادی ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی های ایران در امارت که این خبر را خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه ۲۸ مهر خبر روی خروجی خود قرار داده بود، تکذیب این خبر باعث شد این رسانه خبر فوق را سایت خود حذف کند

در پی تکذیب این خبر ایرنا هم که اقدام به انتشار این خبر کرده بود به فاصله کمی این خبر که به نقل از «خانه ملت» منتشر کرده بود حذف کرد.

راوی خبر امارات

خبر مربوط به امارات را اکبر ترکی، نماینده فریدن در مجلس، اعلام کرده بود اما هیچ یک از مقامات رسمی آن را تایید نکردند و در نهایت مشخص شد که خبر فوق صحیح نبوده است.

تکذیب این خبر همزمان با تکذیب خبر منتشر شده در زمینه اعطای وام ۱۸ میلیارد دلاری ژاپن و فرانسه به ایران که به طور همزمان منتشر شدند، دومین مورد مشابه در روزهای اخیر بوده است. 

در خبر مربوط به وام فوق روزنامه ماینیتی گزارش کرده بود که پرداخت این وام مشروط به این است که ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود باز گردد. 

این گزارش مدعی شده بود که ژاپن تصمیم گرفته است که ابتکار فرانسه در تابستان سال جاری برای ارائه کمک ۱۵ میلیارد دلاری به ایران را حمایت نماید.

گفته شده بود که این تصمیم بر این اساس اتخاذ شده است که تهران درخواست افزایش میزان قرض را برای جبران تاثیر تحریم های سخت گیرانه پیشنهاد کرد.

یک منبع آگاه به روزنامه فوق گفته بود که مقامات ژاپنی امیدوارند که نارضایتی احتمالی با طرح های توکیو برای ارسال دو کشتی نیروی دریایی ژاپن برای همراهی کشتی های میهنی را ازبین ببرند.

بیشتر بخوانید...
افشای نقش عربستان و امارات در تبلیغات علیه ایران

اما این خبر هم روز بعد از سوی مقامات رسمی ژاپن تکذیب شد. 

اصل خبرهای فوق مطالعه کنید: