به گزارش جهان صنعت نیوز:   یداله صادقی روز یکشنبه گفت: از بین این ۱۵ هزار و ۵۰۰ شکایت صنفی ثبت شده بیشترین کالاهای هدف بررسی مربوط به مرغ و نان و میوه و تربار و روغن نباتی است.

 وی با بیان اینکه این شکایات در بازه زمانی چهار ماه نخست سال بوده است افزود: تعداد ۹ هزار و ۹۳۶  مورد گزارش تلفنی و پنج هزار ۵۷۷ مورد گزارش حضوری به سامانه شده که به نسبت مشابه سال قبل رشد یک درصدی داشته است.

صادقی بیان داشت: از مجموع شکایت های وارده چهار هزار و ۲۷۷  مورد متخلف شناخته شده که اهم شکایات مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه بوده که جهت بررسی و پیگیری به بازرسان مستقر در سطح شهر ارسال شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد:  تمامی گزارش های مردمی قابل پیگیری توسط سامانه و بازرسان سازمان صمت و اتاق های اصناف است.

 سامانه ۱۲۴ جهت دریافت گزارش و شکایات صنفی مردم طراحی و راه اندازی شده است و به صورت مستقیم پاسخگوی هموطنان است که پس از دریافت شکایات از شهروند به او، کد پیگیری ارائه می‌شود.