سقوط ارزهای جهانی با رکود اقتصادی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  و به نقل از بیزنس، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی خود اندازه‌گیری می‌کند در ۱۰۶.۵۱ ثابت ماند، درست پایین‌تر از اوج ۱۰۶.۵۵ که قوی‌ترین میزان از دوشنبه هفته گذشته بود.


یورو مهم‌ترین ارز در شاخص دلار، پس از نزول قبلی به ضعیف‌ترین ارز از پنج آگوست در ۱.۰۱۵۴ تغییر چندانی نداشت و  در ۱.۰۱۵۸ دلار قرار گرفت.

پوند با ۰.۱ درصد کاهش به ۱.۲۰۴۰ دلار رسید که پایین‌ترین رقم از پنج آگوست تاکنون است.

دلار در برابر ین، ارزی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۳۳.۱۹ رسید.

آمار روز دوشنبه نشان داد که اعتماد خانه‌سازان آمریکایی و فعالیت کارخانه‌های ایالت نیویورک در ماه آگوست به پایین‌ترین سطح خود از زمان نزدیک به شروع همه‌گیری کووید-۱۹ رسیده است. این به دنبال داده‌های ضعیف فعالیت چین در تولید صنعتی، خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت بود زیرا بهبودی اقتصادی پس از قرنطینه‌های شدید کووید تزلزل یافت.

اما در برابر یوان، دلار ۰.۰۷ درصد افزایش یافت و به ۶.۸۱۷۴ رسید و به سمت بالاترین سطح روز دوشنبه ۶.۸۲۰۰ بازگشت رقمی که از اواسط ماه مه گذشته ثبت شده بود. دلار استرالیا تا ۰.۷۰۰۰۵ دلار سقوط کرد و تهدید کرد که برای اولین بار از روز چهارشنبه به زیر سطح روانی ۷۰ سنت سقوط کند. قیمت کیوی نیوزیلند به ۰.۶۳۴۹ دلار کاهش یافت که پایین‌ترین قیمت از روز چهارشنبه تاکنون است.

به طور گسترده انتظار می‌رود که بانک مرکزی نیوزیلند در روز چهارشنبه مجددا نرخ‌ها را نیم واحد افزایش دهد، با تمرکز بر این که آیا سیاست‌گذاران از فدرال رزرو و بانک مرکزی استرالیا پیروی می‌کنند تا به سمت رویکرد داده محور حرکت کنند یا خیر.

جوزف کاپورسو، استراتژیست بانک مشترک المنافع استرالیا در یادداشتی به مشتریان نوشت: «ضعف اقتصاد ایالات‌متحده و چین معمولا نشانه بدی برای ارزهای کالایی از جمله استرالیا و کیوی است».

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 282193
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا