در هفت ماهه ۱۴۰۱؛ تسهیلات پرداختی بانکها ۴۵ درصد بیشتر شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس گزارش بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا هفتم آذر ماه، یک میلیون و ۳۷۶ هزار فقره تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به مبلغ ۱۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است. طبق این گزارش، در مدت یاد شده تعداد ۶۵۱ هزار نفر به مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی داشته است.

در عین حال با هدف حمایت از جوانی جمعیت، از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه یعنی ۳۱ فروردین ماه، ۵۵۰ هزار نفر به مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان از تسهیلات قرض ‌الحسنه فرزندآوری بهره مند شده اند. همچنین از ۶ تیر تا هفتم آذر امسال برای۱۹۰ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن تشکیل پرونده شده که از این تعداد ۱۷۵ هزار نفر به میزان ۹۲۰۰  میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وضعیت پرداخت تسهیلات در هفت ماهه سال جاری نیز حاکی از آن است که شبکه بانکی حدود ۲۲۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۵ درصد رشد کرده است. بر اساس اعلام بانک مرکزی، معادل ۸۴ درصد این تسهیلات به صاحبان کسب‌ و کار و ۱۶ درصد مابقی هم به مصرف‌ کننده نهایی خانوار پرداخت شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 309756
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا