ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری فروش بنزین در بورس طی هر هفته

جهان صنعت نیوز:  حسینی حمایت از رونق تولید و صنایع داخلی از جمله صنایع کوچک و متوسط را در دستور کار بورس انرژی ایران بیان کرد و گفت: این صنایع سهم بسزایی در اشتغال کشور دارند. با عرضه نفت سفید به عنوان خوراک صنایع شیمیایی و پالایشگاه‌های کوچک و متوسط به تدریج خریداران استقبال مناسبی از این عرضه‌ها داشتند.


مدیر عامل بورس انرژی ایران در خصوص قیمت عرضه نفت سفید نیز گفت: قیمت‌ها رقابتی و مناسب برای خریداران است و با توجه به توان تولید داخل در پالایشگاه‌های بزرگ کشور، محدودیتی در عرضه نفت سفید در رینگ داخلی برای صنایع وجود ندارد و متناسب با تقاضا عرضه این محصول نیز می‌تواند افزایش یابد.

عرضه‌های دلاری بنزین پر حجم‌تر می‌شوند

حسینی افزود: به طور متوسط طی هفت هفته گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار تن بنزین در هر هفته عرضه و همه آن‌ها معامله شده است. همه این عرضه ها، در رینگ صادراتی انجام شده و مبتنی بر ارز است و تسویه آن از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام می‌شود.

وی همچنین از عرضه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن بنزین، گازوئیل و گاز مایع در هفته خبر داد و گفت: تقریبا همه این محصولات و فرآورده‌ها به فروش می‌رود و در بعضی از عرضه‌ها نیز خریداران با یکدیگر رقابت می‌کنند و قیمت‌های رقابتی نسبت به قیمت‌های پایه افزایش دارد.

حسینی افزود: بر اساس برنامه‌ای که در پیش داریم تا پایان سال جاری حجم این عرضه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و از نظر کیفیت نیز سعی می‌کنیم گریدهای متعدد و متنوع این فرآورده‌ها را عرضه کنیم و مقاصد صادراتی را گسترش دهیم.

مدیر عامل بورس انرژی ایران با بیان اینکه شرایط تحویل و تسویه را برای خریداران تسهیل کرده‌ایم گفت: با تمهیدات ایجاد شده در انبارهای تحویل این فرآورده‌ها، در حال حاضر خریداران از فرآیند تحویل راضی هستند و این نشان می‌دهد که برنامه منسجمی برای توسعه رینگ صادراتی بورس انرژی ایران وجود دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 50214
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا