سخنگوی دولت، عضو شورای نگهبان را به توهین به حسن روحانی متهم کرد

جهان صنعت نیوز: سخنگوی دولت ایران، یک عضو شورای نگهبان قانون اساسی را به توهین به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران متهم کرده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت حسن روحانی در یادداشتی که برای شماره امروز روزنامه ایران نوشته، به اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و عضو حقوقدان این شورا واکنش نشان داده که آقای روحانی را به مشارکت در یک پروژه ضدملی متهم کرده بود.

آقای ربیعی در یادداشت خود از متهم کردن حسن روحانی به مشارکت در “پروژه ضد ملی” انتقاد کرده و گفته است نظارت مورد نظر شورای نگهبان، “ریشه در قانون اساسی ندارد.”

علی ربیعی، “توهین” به رئیس‌جمهوری را اهانت به ملت ایران خوانده و گفته است سخنگوی شورای نگهبان نباید “مانند سخنران اقلیتی خاص” رفتار کند.

حسن روحانی چند روز پیش در جلسه هیات دولت با انتقاد از وضعیت تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخابات گفته بود “با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد.”

در واکنش، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتر به این انتقادها پاسخ داد و گفت “جنجال برای تایید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رییس جمهوری در این پروژه ضدملی تاسف‌بار است”.

شورای نگهبان اخیرا ده‌ها نماینده مجلس فعلی برای انتخابات اسفند ماه را رد صلاحیت کرده است. بیشتر این نمایندگان از جناح اصلاح‌طلب هستند.

این شورا همواره متهم بوده که مانعی برای انتخابات آزاد در ایران است. منتقدان می‌گویند اعضای این شورا، بی‌طرف نیستند و دیدگاه‌های سیاسی خود را در تائید صلاحیت کاندیداهای مجلس و ریاست‌جمهوری به کار می‌گیرند.

پس از انتقاد سخنگوی شورای نگهبان از اظهارات حسن روحانی، دفتر رئیس‌‌جمهوری ایران در بیانیه‌‌ای واکنش آقای کدخدایی را “شتاب‌زده، نسنجیده و شخصی کردن یک موضوع ملی” خواند. در مقابل شورای نگهبان نیز در پاسخ اعلام کرد که تحت تاثیر “فشارها قرار نمی‌گیرد.”

 

این چندمین بار است که اظهارات آقای روحانی درباره انتخابات با واکنش تند سخنگوی شورای نگهبان مواجه می‌شود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 83365
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا