رونمایی پاناسونیک از ماشین آتش‌نشانی الکتریکی کوچک

جهان صنعت نیوز: پاناسونیک محصولات بی‌نظیری می‌سازد؛ از تلویزیون‌های زیبا با کیفیت تصویر بی‌نقص گرفته تا لپتاپ‌های پرقدرت و مقاوم، و دوربین‌های منحصر به‌فرد.


همان‌طور که بازدیدکنندگان در پخش زنده کنفرانس مطبوعاتی این شرکت در نمایشگاه امسال لوازم الکترونیکی مصرفی (اسی‌ای‌اس) در لاس وگاس شاهد آن بودند، صرف‌نظر از بخش سخت‌افزار کامپیوتری، چیزهای زیادی برای تحسین وجود داشت.

ابتکار عمل تیم پاناسونیک با حضور ستاره‌های المپیک، از جمله مایکل فلپس، بر روی صحنه، بدون شک چشمگیر بود. همچنین، یورش ظاهری شورشیان جنگ ستارگان و «استورم‌تروپر»های «امپایر» به صحنه و در اوج آن، ظاهر شدن ربات بی‌بی‌-۸ روی سکو نیز به نوبه خود چشمگیر بود. آنها آمده بودند تا نظم را به جهان بازگردانند، و برای مشارکت پاناسونیک در پارک موضوعی جنگ ستارگان دیزنی، تبلیغ کنند.

اما جذاب‌ترین محصول آن، در اواخر برنامه آشکار شد. پاناسونیک مدتهاست که در زمینه ساخت باتری‌های شارژی، از جمله باتری دوربین، تلفن هوشمند، ریش‌تراش، مسواک و غیره، فعالیت می‌کند. البته، برای پروژه‌های بزرگ نیز محصولاتی می‌سازد؛ مانند اجزای مورد استفاده در ساخت شهرهای هوشمند یا بزرگراه‌های هوشمند.

به هر حال، در پشت آن پرده سیاه مرموز که گاهی در پخش مستقیم دیده می‌شود، نه یک تلویزیون بزرگ، بلکه یک ماشین آتش‌نشانی کوچک پنهان شده بود. پاناسونیک این خودرو را با همکاری شرکت تروپوس موتورز ساخته است و اسم آن را «تروپوس اف‌آروی فایر تراک» گذاشته‌اند.

وقتی که می‌گوییم کوچک است، به این معنا نیست که اسباب‌بازی یا چیزی مشابه آن است، بلکه به اندازه کافی برای انسان جا دارد. این ماشین بسیار کوچکتر از ماشین‌های آتش‌نشانی فعلی است، و این یکی از مزیت‌های بزرگ آن است.

وقتی که در یک خیابان خیلی کوچک بمبئی یا توکیو آتش‌سوزی رخ می‌دهد، این خودرو می‌تواند وارد آنجا شود. این ماشین با ارتفاع۶ فوت و ۶ اینچ می‌تواند وارد بیشتر محوطه‌های پارکینگ شود و با عرض ۴ فوت و ۶ اینچ، برای فضاهای تنگ و باریک بسیار مناسب است.

سهم پاناسونیک از ساخت این خودرو، خیلی بیشتر از باتری شارژی آن است. درست در کنار دست راننده، لپتاپ تافبوک پاناسونیک تعبیه شده است که اطلاعات فوری و اورژانسی را منتقل می‌کند.

اطلاعات تحلیلی پیشرفته به راننده کمک می‌کنند تا از وضعیت باتری مطمئن شود، و خودرو را در برابر احتمال سرقت و خرابکاری حفظ کند.

این وسیله نقلیه با باتری کار می‌کند. با هر بار شارژ می‌تواند ۱۲۰ مایل برود و حداکثر سرعت آن نیز اندکی بیش از ۴۰ مایل در ساعت است. علاوه بر این، دارای یک مخزن آب ۱۲۵ گالونی است که محتویات آن به وسیله یک پمپ آب بنزینی پمپاژ می‌شود.

این خودرو مزیت دیگری نیز دارد. به گفته تروپوس موتورز، در حالی که قیمت یک ماشین آتش‌نشانی در اندازه واقعی پانصد هزار دلار است، قیمت این مدل یک دهم آن است. پنجاه هزار دلار، قیمتی کاملا مناسب است.

همه این‌ها نشان می‌دهد که واقعا نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که هر سال از نمایشگاه سی‌ای‌اس چه محصولاتی بیرون می‌آیند، و پاناسونیک واقعا به ایجاد شهرهای کمتر آلوده و پیشرفته پایبند است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 84641
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا