دومین جلسه دادگاه توزیع غیرقانونی گندم گلستان آغاز شد

جهان صنعت نیوز:  از سه متهم این پرونده ۲ نفر متواری هستند که اتهام همه آن ها اخلال در نظام اقتصادی کشور بوده و جلسه دادگاه امروز با حضور یک متهم برگزار می شود.


پرونده جابجایی و توزیع غیرقانونی گندم در استان گلستان، مربوط به بیش از ۹ میلیون کیلوگرم گندم است که اداره غله و خدمات بازرگانی گلستان به عنوان شاکی پرونده مدعی شده این گندم ها را به صورت امانت در اختیار ۳ نفر قرار داده تا آن ها را نگهداری و سپس بازگردانند اما دیگر خبری از سرنوشت گندم‌ها نیست.

ارزش ریالی این مقدار گندم ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

در اولین جلسه این دادگاه در روز یکشنبه، کیفرخواست متهمان قرائت و ۳ متهم این پرونده تفهیم اتهام شدند.

۳۱ مرداد امسال هم کشف ۲۰۰ تن گندم‌ آلوده به خاک و فضولات حیوانی در ۱۴ کامیون در گنبدکاووس اعلام و ۹ نفر از کارکنان مجموعه اداره غله و سیلوی این شهرستان دستگیر شدند که طبق اعلام دادگستری گلستان، رسیدگی به این پرونده در مرحله تحقیقات و تهیه مستندات است.

پیش از این، پرونده معروف به پرهام آزادشهر در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان به صورت علنی برگزار شده بود که بعد از پنج جلسه رسیدگی قرار است در روزهای آینده حکم سه متهم این پرونده صادر شود.

گفته می شود متهمان در پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام، با تاسیس یک شرکت و با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، میلیاردها تومان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زدند.

اخبار برگزیده
شناسه : 60710
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا