حضور ۱۸ کشور جهان در نمایشگاه بین‌المللی صنعت رنگ ایران

جهان صنعت نیوز: نمایشگاه یاد شده در واقع بزرگترین رویداد سالیانه حوزه صنعت رنگ و رزین  در کشور و نیز منطقه خاورمیانه محسوب می شود.


امسال در این دوره از نمایشگاه ۲۳۰ تولیدکننده داخلی و ۴۰ شرکت خارجی از کشور های اسپانیا، آمریکا، فرانسه، چین، هند، آلمان، تایوان، کره جنوبی، روسیه، ایتالیا، سوئد، ترکیه، امارات متحده عربی، یونان، عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان حضور دارند.

وسعت نمایشگاه نوزدهم بیش از ۲۶ هزار مترمربع است و شرکت کنندگان در آن، جدیدترین توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار داده اند.

حمایت از صنعت رنگ ورزین، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری در داخل کشور با رویکرد تقویت صادرات و فراهم‌کردن بستری برای ارتقاء سطح کمی و کیفی بخش تولید، فروش محصولات ایرانی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی برای تبادل نظر مدیران و مشارکت‌کنندگان و همچنین برگزاری سمینار نوآوری در عرضه تولید و خدمات با حضور استادان مطرح دانشگاه های ایران و دانشگاه برلین آلمان، از دیگر برنامه‌های نمایشگاه امسال است.

تولید رنگ در ایران با قدمتی نزدیک به ۸۰ سال، سالیانه نزدیک به ۵۰ میلیون تن است و اکنون صنعت رنگ کشور با نیمی از ظرفیت اسمی (یک میلیون تن در سال) در حال فعالیت است.

سهم صادرات کشورمان از سه محصول رنگ، رزین و چسب سالیانه حدود ۱۸۰ میلیون دلار است و مهمترین مقاصد صادراتی این محصولات را افغانستان، پاکستان، کویت، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان تشکیل می دهند.

حجم مبادلات بازار رنگ منطقه خاورمیانه بیش از دو میلیون تن در سال بوده و سهم ایران از این بازار نزدیک به ۲۵ درصد است و اکنون حدود ۴۰ میلیون تن رنگ در سراسر جهان با ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد دلار تولید و عرضه می شود.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ و رزین و پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری به مدت چهار روز از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

اخبار برگزیده
شناسه : 68903
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا