تعیین شعب اختصاصی تامین اجتماعی برای کاهش مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان

جهان صنعت نیوز: مصطفی سالاری امروز(سه شنبه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دستاوردها و مشکلات اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: اخیرا دستور داده‌اند تا شعب اختصاصی در استان تهران و دیگر استانها برای خدمات‌رسانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعیین شود و بر همین اساس دو شعبه در غرب تهران و دو شعبه در شرق آن برای بررسی تخصصی درخواست‌های این شرکت‌ها درنظر گرفته شده است.


وی افزود: سهامداران کسب و کارهای فضای مجازی برای بیمه کردن نیروهای خود می‌توانند با بخشنامه اخیر سازمان تأمین اجتماعی، خدمات دریافت کنند.

سالاری با تاکید بر اینکه تمام تلاش سازمان تامین اجتماعی کاهش دغدغه‌های فعالان حاضر در شرکت‌های دانش‌بنیان است،  مطرح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری و تأمین اجتماعی با تشکیل کارگروهی مشترک، مسائل و مشکلات شرکتهای دانش‌بنیان را بررسی کرده و در آن کارگروه، اصلاحات لازم برای خدمت‌رسانی بهتر و صدور بخشنامه های مورد نیاز و اصلاحات صورت می‌گیرد.

وی در جریان بررسی وضعیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: در جلسه‌ای که در مجلس با حضور نمایندگان استارت‌آپ‌ها و حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد، تفاهماتی صورت گرفت از جمله اعتراضی به ضریب پیمان برای محاسبه حق بیمه وجود داشت که این ضریب تبدیل به فهرست شود و ما این را یکی دو روز بعد از جلسه ابلاغ کردیم. همچنین این موضوع نیز ابلاغ شد که شعب اختصاصی در تهران و استان‌های دیگر برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

سالاری ادامه داد: در خصوص شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تفاهمنامه ای که بین سازمان تامین اجتماعی با معاونت علمی رئیس جمهور منعقد شده ملاک عمل است. همچنین بیمه سهامداران کسب و کارهای فضای مجازی را بخشنامه کردیم و برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها به عنوان شرکت‌های نوپایی که بعضا دفتر مشترک دارند، اقداماتی انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: غیر از این ممکن است مصادیقی پیش بیاید. بنابراین کارگروه مشترکی را پیش بینی کردیم و قرار است معاونت علمی رئیس جمهوری نیز نماینده‌ای را معرفی کند تا این کارگروه مشترک به صورت دائم مستقر باشد.

در این نشست، تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان آنها نظرات، مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه کاری خود را به نمایندگان مجلس ارائه کردند.

اخبار برگزیده
شناسه : 69490
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا