آمریکا از اپل خواست قفل تلفن‌های عامل حمله به پایگاه نظامی را باز کند

جهان صنعت نیوز: ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، از شرکت اپل خواسته است قفل دو تلفن یک مرد سعودی را که تیراندازی گسترده ای در یک پایگاه آمریکایی انجام داد باز کند.

وی این شرکت را متهم کرد که “هیچ کمک اساسی به ما نکرده است”، ادعایی که اپل رد می‌کند.

قبلاً نیز این شرکت فناوری با پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به دلیل درخواست باز کردن قفل آیفون های متعلق به مظنونان فعالیت های تروریستی درگیر شده بود.

در حمله ۶ دسامبر، یک دانشجوی ۲۱ ساله هوانوردی عربستانی در پایگاه نظامی پنساکولا در فلوریدا، سه ملوان را کشته و هشت تن دیگررا زخمی کرد و سپس با شلیک مستقیم کشته شد.

آقای بار تیراندازی در پایگاه هوایی نیروی دریایی پنساکولا را “عمل تروریستی” توصیف کرد.

وی روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “برای ما بسیار مهم است بدانیم که او قبل از کشته شدن با چه کسی و در باره چه صحبت کرده است.”

به گزارش نیویورک تایمز اپل داده های حساب کاربری مهاجم در آی‌کلاد اپل را به اف بی آی داده است اما حاضر به باز کردن قفل تلفن نشده و گفته که این کار نرم افزار رمزگذاری اش را آسیب‌پذیر می کند.

اپل در بیانیه ای اتهام آقای بار را در مورد همکاری نکردن با تحقیقات رد کرد و گفت که سریعاً به چندین درخواست اف بی آی برای اطلاعات پاسخ داده است.

جنجال مشابه‌ای در سال ۲۰۱۶ پس از آن حل شد که اف بی آی راهی را بدون کمک اپل برای باز کردن قفل تلفن متعلق به یک عامل تیراندازی جمعی در کالیفرنیا پیدا کرد.

همچنین روز دوشنبه ۲۱ نظامی سعودی تحت آموزش در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده از این کشور اخراج شدند.

آقای بار گفت که مشخص شده که این نظامیان سعودی مواد دارای محتوای افراطی و تصاویر نامناسب از کودکان در اختیار داشته اند اما متهم به کمک به عامل تیراندازی در پایگاه نظامی نیستند.

بیش از ۸۵۰ نظامی عربستان سعودی مشغول آموزش در ایالات متحده هستند. تمرینات آن ها پس از حمله ماه دسامبر به تعویق افتاده است.

پیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 82808
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا