به گزارش جهان صنعت نیوز:  در روزهای ابتدایی شهریور ماه عبدالهاشم حسن‌نیا –رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای – از نیاز ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده تا سه سال آینده خبر داد و گفت: در وهله نخست، اولویت با خودروهای سنگینی است که عمر بیشتری دارند و تا پایان ماه جاری با دو خودروساز دیگر قرارداد نوسازی امضاء می‌کنیم.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته دو قرارداد نوسازی وسائل نقلیه سنگین را به تعداد ۶۰۰۰ دستگاه کامیون به امضاء رسانده‌ایم و درصددیم تا بتوانیم ظرف سه سال آینده ۲۰ هزار دستگاه کامیون را نوسازی کنیم و فعلا اولویت اول با مالکان و خودروهایی است که عمر بیشتری و  تقریبا بین۵۰ تا ۶۰ سال دارند.

حالا صدراله بمانا – مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان – از آغاز شدن طرح نوسازی ناوگان فرسوده باری (کامیون) خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در طرح نوسازی کامیون آغاز شده است و کامیون‌داران می‌توانند به کارخانه‌هایی که با آن‌ها قرارداد امضاء کرده‌ایم، مراجعه کرده و در این طرح مشارکت کند.

وی افزود: البته با توجه به این که نمی‌توانیم از همین مراحل ابتدایی همه کامیون‌های فرسوده را وارد طرح نوسازی کنیم، برای کامیون‌دارانی که با توجه به سن وسیله نقلیه‌شان در اولویت قرار دارند، پیامک ارسال شده و آن‌های که پیامک دریافت کرده‌اند می‌توانند به دو کارخانه‌ای که نام‌شان در سایت سازمان راهداری تایید شده مراجعه کرده و در طرح‌های نوسازی ثبت نام کنند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان ادامه داد: یکی از خودروسازان چندین دستگاه تولید کرده و مقرر شده در مراسمی به صورت نمادین از آن‌ها رونمایی شود و خودروساز دیگر هم تقریبا آماده شده و کامیون‌داران می‌توانند با توجه به شرایطی که اعلام کرده‌ایم به آن‌ها مراجعه کنند.

بمانا با بیان اینکه براساس قرارداد امضاء شده بین سازمان راهداری و خودروسازان آن‌ها از زمان ثبت نام تا تحویل خودرو به کامیون‌دار چهار ماه فرصت دارند، گفت: اگر کامیون‌داران کانتینر یخچالی هم بخواهند و به تسهیلات نیاز داشته باشند، وام دیگری برایشان در نظر گرفته‌ایم که به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید...
۱۰ درصد شبکه برق کشور فرسوده است

 

۰/۵ ( ۰ نظر )